نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 22:48

نگرانیِ مقام نظامی صهیونیست‌: تفرقه‌ها در اسرائیل خطرناک است

یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در واکنش به درگیری‌های اخیر شهرک‌نشینان در تل‌آویو، شکاف موجود را «خطرناک» توصیف کرده و درباره تسری آن به تشکیلات نظامی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، به درگیری‌های داخلی تل‌آویو واکنش نشان داد و درباره احتمال تسری‌یافتن شکاف و دو قطبی‌های داخلی به نهادهای نظامی ابراز نگرانی کرد. 

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» هالوی تاکید کرد: شکاف سیاسی کنونی اسرائیل، در تشکیلات نظامی عمیق‌تر خواهد شد؛ تفرقه به درون خود ارتش نیز سرایت خواهد کرد و این خطرناک است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر گفت: تداوم حمله به رهبران، افسران و سربازان ارتش اسرائیل موضوعی بسیار خطرناک است و تهدیدی بزرگ برای وحدت ارتش محسوب می‌شود.

هالوی در ادامه تصریح کرد: تشدید دوقطبی‌ها و تفرقه در جامعه اسرائیل پدیده خطرناکی است. 

طبق گزارش رسانه‌های عبری، درگیری‌های میدان دیزنگوف در مرکز تل‌آویو روز یکشنبه و در آستانه تعطیلات روز غفران، در حالی آغاز شده که سازمان‌دهندگان مراسم یهودیان و افراطیان ارتدوکس مدعی شدند که توسط تظاهرکنندگان مخالف کابینه «بنیامین نتانیاهو» مورد حمله قرار گرفته‌اند.

شهر تل‌آویو شب گذشته‌اش، دوشنبه هم شاهد تظاهرات و برخوردهای خشونت‌آمیز در جریان مراسم‌های مربوط به روز غفران بوده است؛ طی این مراسمات گروه‌های مذهبی افراطی برای جداسازی مردان و زنان در میادین و خیابان‌های شهر تلاش می‌کردند که با اعتراض شهرک‌نشینان مواجه شدند.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، ۲۶ سپتامبر به درگیری‌ها در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داده و گفته بود: «نمونه‌ای تکان‌دهنده و دردناک را دیدیم؛ از اینکه چگونه درگیری داخلی در درون ما تشدید می‌شود و به مرز خود می‌رسد.  چطور به این وضعیت وحشتناک رسیدیم؟ کسانی که به آتش این درگیری‌ها اضافه می‌کنند، تهدیدی واقعی برای اتحاد اسرائیل به شمار می‌روند».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519641

مهمترین اخبار ایران و جهان: