نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 10:55

همایش ملی سالک الی‌الله بزرگداشت آیت‌الله ناصری در اصفهان آغاز بکار کرد

همایش ملی سالک الی‌الله با پیام آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این همایش با هدف تبیین سیره و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری اصفهانی در سالن پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان کار خود را آغاز کرد.

آیت الله مظاهری در پیامی به این همایش آیت الله ناصری را یکی از شیفتگان دلباخته حضرت ولی عصر(عج) دانست که در این عرصه عاشق صادقی بود.

آیت الله مظاهری در این پیام از آیت الله ناصری به عنوان فردی که درد مردم را داشت یاد کرد و آورده است: سیر و سلوک آیت الله ناصری، را از جامعه، دردها و رنج‌ها جدا نساخت بلکه به متن حوزه‌ها و طلاب و روحانیون نزدیک تر ساخته بود.

در این همایش که جمع زیادی از علما، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب، روحانیان، فرهیختگان و شاگردان آیت الله ناصری از سراسر کشور و جمعی از مسؤولان استان اصفهان حضور دارند حجت الاسلام عمومی مدیر بنیاد علمی فرهنگی هاد اظهارداشت: یکی از مسایلی که به شدت در جامعه امروز به آن محتاج هستیم تجلیل از مقام علم و عالمان است، آنچه در معارف دینی ما به آن تاکید شده است سیره معصومین(ع) و سیره علمای بزرگوار در تاریخ بوده است.

وی ارائه الگوی عملی برای بخش قابل توجهی از جامعه که دغدغه مند مسایل اخلاقی و معنوی هستند و نیاز به مشاهده عینی الگوهایی دارند، ضروری دانست.

عمومی، پرداختن به شخصیت عالم ربانی مانند آیت الله ناصری را ترویج سبک زندگی دانست و گفت: این همایش از مصادیق مهم جهاد تبیین است.

در این همایش همچنین از ۱۲ جلد آثار مرحوم آیت الله ناصری رونمایی شد.

همایش سالک الی الله امروز پنج‌شنبه - ششم مهرماه - در اصفهان در حال برگزاری است و قرار است ۱۳ مهرماه در قم برگزار شود.

۷۰ مقاله به کمیته علمی همایش رسیده است که حدود ۵۰ مقاله مورد تایید کمیته علمی قرار گرفته است.

مرحوم آیت‌الله ناصری از عالمانی بود که هم در علم و فقاهت و هم در عرصه سلوک الی الله در زمره سرآمدان سالکان بود و در عرصه اجتماعی هم با اقشار مختلف جامعه ارتباط نزدیک و صمیمی برقرار می‌کرد.

 ایشان فردی خودساخته و از خودگذشته، مُبلغی موفق و عارفی عامل بود و عرفان الهی و اهل‌بیتی از خود به نمایش گذاشت؛ عارفی که صراط و راه سلوک خود را در بستر جامعه تعریف کرد و سیر الی الله را ادامه داد.

ایشان با اخلاق و رفتاری که در زندگی و اعمال خود داشت با آراستگی به اخلاق حسنه الهی مبلغی بسیار موفق و مردی بسیار جذاب بود.

آیت الله ناصری در عین اینکه فقیه بود، معنویت حماسی را به جامعه معرفی و با تکیه بر معارف مهدوی، قلوب مخاطبان خود را فتح کرد و نمونه موفق برای مبلغان و مخاطبان نخبه بود.

 آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، سال ۱۳۰۹ ‏هجری شمسی در شهر دولت‌‏آباد بُرخوار در ۱۰ کیلومتری شمال شهر اصفهان در خانواده‌‏ای مذهبی به دنیا آمد.

وی به‌عنوان استاد برجسته اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان، سالیان متمادی در مسجد کمرزرین این شهر به ترویج اسلام و معرفی امام زمان(عج) مشغول بود.

آیت‌الله ناصری چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ در ۹۲ سالگی به علت کهولت سن در یکی از مراکز درمانی اصفهان دعوت حق را لبیک گفت، و پیکرش در گلستان شهیدان این شهر به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518485

مهمترین اخبار ایران و جهان: