نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 23:11

شورای نگهبان با رد مصوبه مجلس حامی وکلا باشد

اردبیل- رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: انتظار داریم شورای نگهبان با رد مصوبه مجلس در مورد شغل وکالت حامی فعالان این حوزه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم امیدی عصر سه‌شنبه در نشست گروه حقوقی و قضائی در اردبیل، اظهار کرد: این نشست با موضوع مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تبعیت مرکز وکلا از مصوبات هیئت مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد با همراهی بسیج حقوقدانان برگزار شده تا ما بتوانیم صدای وکلا را به گوش مسئولان به ویژه اعضای شورای نگهبان برسانیم تا اجازه ندهند با مصوبه اخیر مجلس جایگاه وکالت در کشور خدشه‌دار شود.

وی تصریح کرد: هدف ما از این گردهمایی حمایت و دفاع از وکلا است و بنده به عنوان نماینده هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل به عنوان وظیفه ذاتی خود در حمایت از جامعه وکلا این نگاه و تصمیمات را کاملاً نامناسب دانسته و محکوم می‌کنم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: امیدواریم شورای نگهبان با رد این مصوبه دست رد بر سینه جریانات غیراصولی و غیرعقلانی گذاشته و جامعه وکلا را از دغدغه بزرگ برهاند.

امیدی افزود: وکلا امروز با اطمینان خاطر به شغل مقدس وکالت می‌پردازند و این موضوع می‌تواند خاتمه یافته محسوب شده و اجازه مخدوش شدن فعالیت وکلا را شاهد نباشیم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان امر با نگاهی واقع‌بینانه در این حوزه سعی کنند تا مدافع حق و حقوق وکلا و موکلان بوده و زمینه اشتغال مناسب جوانان را در این سنگر حساس فراهم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476041

مهمترین اخبار ایران و جهان: