نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 11:30

ترکمنستان و بلژیک در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر همکاری می‌کنند

مقامات ارشد ترکمنستان و بلژیک با هدف گسترش روابط تجاری و اقتصادی، پیشنهاداتی برای همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «میشل پیترمن» سفیر جدید بلژیک در ترکمنستان (مستقر در باکو) در سفر کاری به «عشق آباد» با «وفا خواجه‌اف» معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

در چارچوب این دیدار، معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان آمادگی خود را برای ارائه هرگونه کمک و حمایت ممکن از فعالیت‌های سفیر جدید بلژیک در کشورش، اعلام کرد.

طی این دیدار جهات اصلی و چشم‌انداز روابط دوجانبه ترکمنستان و بلژیک در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در مورد حمایت از ابتکارات و پیشنهادات دو کشور در پلتفرم‌های بین‌المللی در چارچوب مکانیسم ایجاد شده تعامل از طریق سازمان‌های بین‌المللی، توافق کردند.

در این دیدار همچنین با هدف گسترش روابط تجاری و اقتصادی پیشنهاداتی برای همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و فعالیت‌های بنادر ارائه شد.

سفیر جدید بلژیک در ترکمنستان قبل از تقدیم رونوشت استوارنامه خود به خواجه‌اف با رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار تاکید ویژه‌ای به برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی در حال اجرا رئیس جمهور ترکمنستان برای ایجاد پتانسیل و تنوع بخشیدن به اقتصاد ملی بر مبنای نوآورانه، ایجاد زیرساخت‌های مدرن، بهبود راه و استانداردهای زندگی مردم، صورت گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142685

مهمترین اخبار ایران و جهان: