نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 13:55

کنکوری‌ها به تبلیغات فروش سوالات کنکور توجه نکنند

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان به تبلیغات فروش سوالات کنکور و آزمون‌های نهایی در شبکه های اجتماعی توجه نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی حسینی رییس پلیس فتا استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فروش سوالات کنکور در فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی برگزاری کنکور سراسری، برخی کلاهبرداران با سوءاستفاده از این رویداد اقدام به فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی می‌کنند و دانشجویان را فریب می‌دهند.

وی در ادامه بیان کرد: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان خوزستان در همین ارتباط توضیح داد: پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های گذشته که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند، خریداران که بعد از شروع کنکور متوجه جعلی بودن سوالات می‌شوند با فرد کلاهبردار تماس گرفته و متوجه می‌شوند وی تلفن خود را خاموش کرده و پاسخگو نیست.

وی عنوان کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است.

حسینی خاطرنشان کرد: فعالیت هرگونه تارنما، صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی پیرامون فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده و جرم محسوب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان به تبلیغات فروش سوالات کنکور و آزمون‌های نهایی در شبکه های اجتماعی توجه نکنند.

رییس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت در این خصوص می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183185

مهمترین اخبار ایران و جهان: