نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 18:01

تبیین اندیشه شهید مطهری در دانشگاه ها و حوزه ها مورد توجه باشد

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تبیین اندیشه شهید مطهری در دانشگاه ها و حوزه ها مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر شنبه در مراسم تجلیل از اساتید و طلاب نمونه طرح ولایت در حوزه خاتم‌الانبیاء (ص) اراک اظهار داشت: هرکس برای خدا کار کند کار به نتیجه و ثمر می‌رسد و امروز با وجود آنکه حدود ۴۳ سال از شهادت شهید مطهری می‌گذارد ولی خداوند آثار و برکات این شهید بزرگوار را حفظ نموده و هرسال نیز باشکوه‌تر از سال قبل یادشان گرامی داشته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: علت عظمت شهید مطهری در این است که قلم، کار و سخن ایشان برای خدا بوده و امروز راه و فرهنگ شهید مطهری باید گرامی داشته شده و برای گسترش آن تلاش شود و سیره و روش شهید مطهری در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مورد توجه باشد.

وی با گرامیداشت روز معلم گفت: معلمی کار مقدسی است و معلم بودن در حوزه‌های علمیه بسیار مقدس است زیرا افرادی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی در این حوزه‌ها تربیت یافته‌اند.

امام جمعه اراک بیان کرد: تأسیس کلاس‌های زبان خارجه ازجمله عربی در حوزه علمیه جز واجبات است و طلبه‌ها باید تلاش کنند به بالاترین درجه‌های علمی برسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خطاب به طلاب جوان تأکید کرد: از فرصت‌ها استفاده کنید و خداوند را برای این فرصتی که در اختیار شما قرار داده است شاکر باشید.

امام‌جمعه اراک خاطرنشان کرد: خداوند از انسان‌های با ایمان دفاع می‌کند و نمونه بارز این امر حضرت امام (ره) بودند که بعد از بازداشت در سال ۴۲ حکومت پهلوی قصد اعدام ایشان را داشت ولی با عنایت خداوند چنین اتفاقی نیفتاد و امام با تلاش و کار در راه خدا انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192485

مهمترین اخبار ایران و جهان: