نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 17:41

درخواست گروه «واگنر» از مسکو برای واگذار کردن مواضع باخموت به قدیروف

رئیس گروه نظامی واگنر از مسکو خواست اجازه دهد مواضع در شهر باخموت را به نیروهای چچن از جمهوری‌های خودمختار روسیه تحویل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس گروه نظامی واگنر شنبه (ششم مه) از مسکو خواست اجازه دهد مواضع خود در شهر باخموت را به «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری چچن تحویل دهد. 

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه، او در نامه‌ای به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در اشاره به واحدهای رزمی چچن گفت: از شما درخواست می‌کنم دستوری رزمی قبل از نیمه شب ۱۰ مه درباره انتقال مواضع واحدهای شبه‌نظامی واگنر در باخموت و اطراف آن به واحدهای گردان (چچنی) آخمت صادر کنید. 

به گراش الجزیره، «یوگنی پریگوژین» رئیس واگنر جمعه هم گفته بود نیروهایش ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) باخموت را به دلیل کمبود مهمات که او مقصرش را وزیر دفاع روسیه خوانده بود، ترک می‌کنند. 

پریگوژین یکشنبه هم با گلایه از کمبود مهمات، درباره ضدحملات ارتش اوکراین هشدار داد. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با اشاره به کمبود مهمات برای نیروهایش در میدان جنگ هشدار داد که ضد حملات ارتش اوکراین ممکن است برای روسیه به یک تراژدی تبدیل شود.

گروه واگنر از ماه‌ها پیش برای تصرف شهر باخموت در حال نبرد است و بنابر گزارش‌ها بیش از ۹۰ درصد این شهر هم اکنون در اختیار نیروهای آن است. 

ماه‌هاست درگیری در شهر باخموت  که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده، در جریان است. مسکو در حال حاضر بیشتر بخش‌های باخموت را تحت کنترل درآورده اما نیروهای اوکراینی همچنان بخش کوچکی از غرب این شهر را در کنترل دارند.

پیش‌تر، «الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروی زمینی اوکراین پس از بازدید از منطقه نبرد در دونتسک گفت نیروهای اوکراینی با وضعیت سخت و پیچیده‌ای در شهر باخموت مواجه هستند. «ویکتور خورنکو» فرمانده نیروهای عملیات ویژه اوکراین هم وضعیت در باخموت را پیچیده توصیف کرده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192541

مهمترین اخبار ایران و جهان: