نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 14:40

ترویج فرهنگ کار و تولید یک اولویت است

بیرجند-رئیس شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کار و تولید از اولویت های جدی این روزها است، گفت: تشویق و تجلیل از تولیدکنندگان از برنامه های پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید امامی صبح شنبه در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما موضوع فرهنگ کار و تولید است، گفت: در این شاخص باید بررسی کنیم که در مجموع آیا مردم فعالیت‌های تولیدی را به سایر فعالیت‌های اقتصادی پنهان و … ترجیح می‌دهند یا خیر؟

امامی اظهار کرد: اگر از تولیدکننده‌ای که با تمام سرمایه خود علی رغم سختی‌ها در سنگر تولید مانده است، تجلیل کرده و مسیر کار را برای او هموار کنیم در شاخص کار و تولید رشد پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت دیگر ما موضوع پایداری خانواده و زیست عفیفانه است، ادامه داد: به عنوان مثال هر چند به دلایل فرهنگی شاید در خراسان جنوبی بحث سقط جنین غیر قانونی آمار زیادی نداشته باشد ولی در مجموع با کاهش این آسیب اجتماعی می‌توانیم بحران جمعیت را تا حدودی رفع کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: ما در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن در اجرای قانون جوانی جمعیت پسرفت داشته‌ایم که یکی از دلایل آن کنترل نشدن موضوع سقط جنین غیر قانونی است.

وی با اشاره به اینکه اولویت دیگر ما بحث فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف منابع و انرژی است، بیان کرد: با این وضعیت مصرف بنزین نه تنها محیط زیست و هوای پاک را از دست خواهیم داد بلکه در زمینه با بحران بنزین نیز دست به گریبان خواهیم شد.

توجه به شیوه مصرف منابع

رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: از جهت دیگر در فصل تابستان بسیاری از تولیدکنندگان با مشکل تأمین برق واحد خود رو به رو می‌شوند که باید با مدیریت مصرف منابع و راهکارهای دیگر این مشکل را رفع کنیم.

امامی یادآور شد: اگر ما الگوها و کالاهای فرهنگی خود را معرفی کرده بودیم امروز نوجوان ما با قهرمان‌های خیالی و پوشالی رو به رو نبود.

وی افزود: یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی و بانک‌ها الزاماً باید به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191941

مهمترین اخبار ایران و جهان: