نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 14:18

دغدغه‌های فرهنگیان باید رفع شود/ کارگران محور تحقق شعار «رشد تولید» هستند

امام جمعه موقت سمنان با تأکید بر اینکه دغدغه‌های فرهنگیان باید رفع شود، گفت: رسیدگی به مشکلات و مسائل حوزه آموزش و پرورش همواره باید در دستور کار مسؤولان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان، با تشریح آخرین تحولات بین‌المللی و ملی، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به جامعه فرهنگیان کشور و استان سمنان تبریک گفت و خواستار رسیدگی به مشکلات و مسائل حوزه آموزش و پرورش شد.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات اسلامی، مکرر عنوان شده که «معلمی شغل انبیاست» و این اهمیت تلاش و فعالیت‌های فرهنگیان را نشان می‌دهد و از این‌رو، همه باید در راستای رفع دغدغه‌های این قشر همت کنند.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: بزرگداشت مقام معلم نباید به یک روز و هفته منحصر شود و در همه روزهای سال باید قدردان زحمات و کوشش‌های معلمان بود و جایگاه آنها را گرامی داشت.

مهدوی نژاد اضافه کرد: شهید مطهری نمونه متعالی یک معلم انقلابی بود و در راه تعلیم و تربیت انسان‌ها نیز از جان خود مایه گذاشت و انتظار می‌رود فرهنگیان نیز رهروان خوبی برای این شهید والامقام در کارشان باشند.

وی با بیان اینکه آموزش فقط دارای بُعد درسی نیست و باید در کنار مفاهیم کتاب‌های درسی به مسأله پرورش نیز توجه شود، از معلمان خواست تا تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را با عنایت به مسائل پرورشی، دینی و عقیدتی دنبال کنند.

امام جمعه موقت سمنان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌طور ویژه به جایگاه شهید مرتضی مطهری که هفته معلم به نام این شهید والامقام نام‌گذاری شده است، اشاره کرد و گفت: شهید مطهری همواره در تلاش بود تا تعالیم اسلامی، دینی، انسانی و آموزشی را به مردم منتقل کند و از این‌رو، می‌توان او را «شهید جهاد تبیین» معرفی کرد.

مهدوی نژاد تصریح کرد: نوجوانان و جوانان کشورمان امروز باید با روحیه انقلابی تربیت شوند و بتوانند مشکلات فراروی ایران اسلامی را با همین روحیه از میان بردارند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ غربی امروز یکی از مهم‌ترین اهدافی است که دشمنان ایران اسلامی دنبال می‌کنند و از این‌رو، کار فرهنگیان برای مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان و استحاله فرهنگی که غرب در کشورمان دنبال می‌کند، بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه موقت سمنان همچنین فرارسیدن هفته کارگر را به همه زحمتکشان و کارگران کشورمان تبریک گفت و رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات این قشر پرتلاش به‌ویژه در حوزه‌های معیشتی را پراهمیت توصیف کرد.

مهدوی‌نژاد اضافه کرد: رشد تولید که رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار سال بار دیگر آن را مورد تأکید خود قرار دادند، مسأله ای است که باید به‌طور جدی دنبال شود و در این راه، کارگران محور اصلی تحقق فرامین رهبری محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: منزلت کارگران باید در هر حالی حفظ شود و همه بدانند که بخش مهمی از نبرد در جنگ اقتصادی با دشمنان کشورمان امروز با همت و دستان کارگران انجام می‌شود و آنها قشر تأثیرگذاری در جامعه هستند.

پایان پیام/74001/م/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173885

مهمترین اخبار ایران و جهان: