نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 23:57

محفل قرآنی به یاد شهدای محله بهارستان بوشهر برپا شد

بوشهر- محفل جزء خوانی قرآن کریم، به پاسداشت یاد شهید محمدجواد شاهمیری، با حضور قاریان قرآن و اهالی محله بهارستان در حسینیه اهل البیت (ع) بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناس دینی و مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهر بوشهر، سه شنبه شب در این محفل معنوی، با اشاره به این مطلب که سخن انسان‌های متقی و اهل زهد به پروردگار یکتا این است که خداوندا ما را در امر طاعت و بندگی‌ات، تسلیم خودت بدار، گفت: یکی از نشانه‌های انسان‌های دین‌دار و اهل تقوا اطاعت‌پذیری و تسلیم امر خداوند بودن در برابر تحقق مقدرات الهی است.

حجت‌الاسلام حاج‌شیخ یعقوب شاهمیری بنیان خانواده را یکی از بنیان‌های مهم در عالم هستی و اثرگذار در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برشمرد و افزود: یکی از وظایف مرد به‌عنوان سرپرست در بنیان خانواده این است که به دنبال کار و تلاش و در پی کسب رزق حلال کوشا باشد.

این کارشناس حوزوی با تاکید بر اینکه یک مسلمان موحد باید اهل فکر باشد، یادآور شد: تشویق به علم‌آموزی و تفکر، مشورت و همچنین در عین حال تصمیم‌گیری قاطع از سیره‌های مهم نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است.

محفل قرآنی به یاد شهدای محله بهارستان بوشهر برپا شد

وی بیان کلام‌الله و کلام آل‌الله (ع) را به‌عنوان بهترین معروف در برگزیدن سلوک و سبک زندگی الهی و پیمودن راه صحیح و ناب‌ترین مسیر برای جامعه منتظر دانست و اظهار داشت: ظلم، تفرقه، فساد اخلاقی و ترک امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان چهار عامل اصلی سقوط هویتی، دینی و فرهنگی جوامع است.

کارشناس دینی حسینیه اهل البیت (ع) شهر بوشهر با اشاره به ضرورت ایجاد خانواده‌های ایمن و عفیف و دیندار مبتنی بر ساحت قرآن و سیره عترت در جامعه کنونی، اضافه کرد: برای رشد اقتصاد، باید محیط کار و فضای فرهنگی محله و بنیان زندگی را محیطی دارای آرامش روانی و معماری عفیفانه و با حجاب قرار داد و معتقدم امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئون زندگی نیازمند نظارت همگانی و آموزش دانشی و نظام مند است که موجب اعتلا و حفظ عفت عمومی در همه جوانب مختلف می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128285

مهمترین اخبار ایران و جهان: