نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 16:50

جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در کشورهای عضو اکو معرفی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با همکاری دبیرخانه سازمان اکو و سفرای کشورهای عضو، به‌دنبال معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در این کشورها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو اظهار کرد: با برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ -پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو- به‌دنبال استفاده حداکثری از این ظرفیت و معرفی جاذبه‌های استان در سطح کشورهای عضو این سازمان هستیم.

وی افزود: مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و نشست سفرای کشورهای عضو اکو در اردیبهشت برگزار می‌شود و تلاش می‌شود تا در حاشیه این مراسم، مهمانان حاضر جاذبه‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل را ببینند و سفیری برای معرفی استان در کشور خود باشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: همچنین تلاش می‌کنیم با همکاری دبیرخانه اکو و سفرای کشورهای عضو در طول سال جاری و در هر کشور، یک روز را به معرفی استان اردبیل اختصاص دهیم و با برپایی نمایشگاه‌ها و برگزاری نشست‌ها و برنامه‌ها در این کشورها، ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم.

عاملی با اشاره به لزوم افزایش ارتباط‌ها برای توسعه گردشگری، تصریح کرد: لازم است با همکاری سفارتخانه‌های کشورهای عضو اکو، در سطح شرکت‌های خدمات مسافرتی و تورگردانان استان اردبیل ارتباطات گسترده‌ای با کشورهای عضو شکل گرفته و برای جذب گردشگران اقدام شود.

دبیرخانه اکو آماده حضور فعالانه در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است

خسرو ناظری، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو هم در این نشست گفت: امسال سال مهمی برای توسعه گردشگری اردبیل است و ما در دبیرخانه اکو آماده هستیم در برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ همکاری فعالانه داشته باشیم.

وی افزود: پایتختی گردشگری کشورهای عضو اکو هر سال توجه بیش‌تری را جلب می‌کند و کشورها و شهرهای دیگر به‌دنبال کسب این عنوان هستند که اردبیل با توجه به داشته‌های خود توانسته این عنوان را در سال ۲۰۲۳ داشته باشد.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو ادامه داد: برنامه اول ما در اردبیل ۲۰۲۳ مراسم افتتاحیه رویداد در اردیبهشت است که امیدوارم این مراسم به بهترین شکل برگزار شود و ما در این برنامه با تمام توان مشارکت می‌کنیم و وزارت خارجه این مورد را به استان اردبیل اعلام کرده است.

ناظری اظهار کرد: از تعریف‌هایی که در مورد اردبیل شنیده‌ایم، مشتاق حضور در این استان هستیم و بنا بر مذاکره‌ای که با سفرای کشورهای عضو داشته‌ایم، همه آن‌ها علاقه‌مند حضور در این مراسم مهم هستند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127685

مهمترین اخبار ایران و جهان: