نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 14:02

آغاز ساخت فیلم مستند قهرمان مرصاد در نهاوند

دبیر اکران مردمی جشنواره عمار کشور در نهاوند از آغاز ساخت فیلم مستند قهرمان مرصاد در نهاوند خبر داد.

اکرم حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: ساخت فیلم مستند "قهرمان مرصاد" با موضوع فرماندهی و زندگی سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی در شهرستان نهاوند و زادگاهش روستای هادی‌آباد برای پخش از شبکه های سراسری سیما آغاز شد.

وی افزود: این کار مستند با هدف به تصویر کشیدن  رشادت‌های سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی که فرمانده وقت عملیات مرصاد با لشگر ۳۲ انصار الحسین(ع) بود با همکاری عوامل فیلم عمار، بسیج رسانه نهاوند و کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه آغاز شد.

دبیر اکران مردمی جشنواره عمار در کشور افزود: با توجه به درخواست جمعی از اعضای جشنواره فیلم مردمی عمار مبنی بر ساخت فیلمی مستند از رشادت‌های شهید سلگی در جریان عملیات مرصاد رایزنی با صداو سیما و چندین کارگردان و تهیه کننده آغاز شد و در پایان حمید کرمی کارگردانی مستند و  علی سهرابی کار تهیه‌کنندگی آن را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه شهید سلگی همواره خواستار پرداختن به مسائل معنوی در جبهه‌ها بودند افزود: در گفت‌وگویی که بنده با حاج میرزا سلگی در سال‌های گذشته داشتم درخواستی با این مضمون که باید به بعد معنوی جبهه‌ها توجه شود و فیلمی از رشادت رزمندگان استان و به خصوص سپاه انصارالحسین(ع) ساخته شود را از ما داشتند.

وی بیان کرد: بر این اساس جرقه ساخت فیلمی از رشادت‌های حاج میرزا در ذهن بچه‌های گروه عمار زده شد و پس از آن کار رایزنی برای ساخت و پخش از شبکه‌های سراسری شروع شد و در نهایت حمید کرمی و سهرابی کار ساخت آن را آغاز کردند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180341

مهمترین اخبار ایران و جهان: