نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 12:05

صادرات 91 میلیون دلاری از مرز مهران در یک ماه نخست سال

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: در فروردین امسال ۹۱ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار انواع کالا از مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

روح الله غلامی مدیر کل گمرک استان ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در فروردین امسال ۹۱ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار انواع کالا از مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا با وزن ۱۴۷ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران بوده است. 

مدیرکل گمرک استان ایلام تصریح کرد: این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل از آن از لحاظ ارزشی ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد که این مقدار صادرات یک رکورد جدید در تمام سالیان فعالیت گمرک است.

غلامی با بیان اینکه سال گذشته رکورد وزنی مجموع صادرات در طول تمامی سال‌های فعالیت گمرک استان ایلام شکسته شد، افزود: گمرک مهران همچنان با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد. 

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است. 

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: عمده کالا‌های صادراتی شامل تره بار، کاشی و سرامیک، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات فلزی، محصولات پلاستیکی و محصولات پتروشیمی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180085

مهمترین اخبار ایران و جهان: