نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 11:46

کنترل‌های دروازه‌ای در اردبیل اجرایی شود

اردبیل- رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور گفت: مهمترین چالش در اردبیل حمل بار بدون بارنامه است که در مهار این نقصان باید کنترل‌های دروازه‌ای مد نظر مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رستمی شامگاه دوشنبه در همایش شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل بار در اردبیل اظهار کرد: هفته آینده نشست مشورتی با موضوع مالیات در سالن کانون برگزار خواهیم کرد تا با همراهی کارشناس و متخصص حوزه مالیات مباحث مربوط به شرکت‌های حمل و نقل بار و رانندگان در این حوزه مطرح و پاسخ‌های شفاف به این ایرادات و اشکالات ارائه شود.

وی تصریح کرد: عمده مشکل فعالان حمل و نقل بار در استان اردبیل فعالیت کامیون‌های بدون بارنامه است که سود این امر نیز به هیچ وجه در جیب راننده نمی‌رود بلکه عده‌ای دلال در این زمینه منفعت ناخواسته‌ای را به جیب می‌زنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور گفت: با همکاری بخش خصوصی و دولتی به ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه و انجمن‌های رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل باید کنترل دروازه‌ای در این استان اجرا شود تا جلوی فرار بار گرفته شود.

رستمی افزود: حتی به صورت ۲۴ ساعته باید این کنترل‌های دروازه‌ای در شهر اردبیل مورد توجه قرار گیرد تا جلوی فرار بار و تخلفات ناشی از آن به ویژه ارسال کامیون‌های بودن بارنامه گرفته شود.

وی با اظهار تأسف از آمار ارائه شده در حوزه فرار بار در استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد بارهای شهر اردبیل بدون بارنامه حمل می‌شود و این بزرگترین آسیب را به بخش رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل وارد می‌کند.

رستمی چالش بزرگ دیگر فعالان این حوزه را دخالت سایر دستگاه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های جامعه حمل و نقل اعلام کرد و ادامه داد: جای گلایه است که چرا باید کمیسیون اصل ۹۰ و یا وزیر اقتصاد برای رانندگان تصمیم‌گیری کنند در حالی که فعالان این بخش به راحتی می‌توانند آسیب‌ها را شناسایی و نسبت به رفع آن تلاشی مؤثر و راهگشا را انجام دهند.

وی به اقدامات مهم و ارزشمند انجمن‌های صنفی رانندگان، کامیون‌داران و شرکت‌های حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در سه روز نشستی که در اردبیل داریم، سعی ما بر این است تا با هم‌اندیشی فعالان این حوزه بتوانیم برای رفع چالش‌ها و دغدغه‌ها راهکاری مناسب و منطقی را در پیش بگیریم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور به کاهش بارنامه‌ها و ارسال بار محصولات کشاورزی استان اردبیل از استان‌های همسایه اشاره کرد و افزود: در کنار جلوگیری از فرار بار و تخطی از قوانین یاد شده در این حوزه، ضرورت دارد با تشکیل جلسات ماهانه با مدیران استانی مشکلات جامعه حمل و نقل بار به ویژه رانندگان و شرکت‌های فعال در این حوزه برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182685

مهمترین اخبار ایران و جهان: