نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:40

تورم فرهنگ جامعه را تحت شعاع قرار می‌دهد

شفت- امام جمعه شفت با بیان اینکه تورم و گرانی فرهنگ جامعه را تحت شعاع قرار می دهد گفت: نابسامانی های اقتصادی بر فرهنگ جامعه اثر می گذارد و باعث محرومیت بخشی از جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله هاشمی در سخنان نماز جمعه مصلی شهرستان شفت با اشاره به شرکت‌هایی که از مواد داخلی استفاده می‌کنند اما با قیمت دلار کار می‌کنند گفت: انتظار مردم از دولت این است که برخورد قاطع با شرکت‌های متخلف داشته باشد زیرا رحم کردن به اینها بی رحمی به مردم است.

امام جمعه شفت تصریح کرد: خانواده برخی از مسئولین دچار منکرات هستند و به همین دلیل برای مبارزه با بدحجابی اقدامی نمی‌کنند.

وی اوضاع بد جامعه و عامل بداخلاقی‌ها را تورم و اوضاع نامناسب اقتصادی اعلام کرد و افزود: چرا دولت و وزرا و صمت جلوی نهادی که خارج از قانون افزایش قیمت دارد را نمی‌گیرد؟ این نابسامانی‌های اقتصادی بر فرهنگ جامعه اثر می‌گذارد و باعث محرومیت بخشی از جامعه می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه انقلاب فرصتی برای خدمت به مردم فراهم کرده است تصریح کرد: مهار تورم یکی از تأکیدات رهبری است زیرا تورم همه چیز از جمله فرهنگ را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به بی حجابی‌ها تذکر بدهیم سریع به موضوع تورم و اقتصاد و محرومیت‌ها اشاره می‌کنند و همه چیز خراب می‌شود.

وی با بیان اینکه احیای قلب به تداوم ذکر الهی بستگی دارد بیان کرد: اگر انسان خدا را در نظر داشته باشد جناح سیاسی در او اثر نمی‌کند و تنها به انجام تکالیف و وظایف محوله تمرکز دارد.

امام جمعه شفت با بیان اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی و توطئه دشمنان است گفت: بی حجابی‌ها هدفمند است و دستگاه‌های جاسوسی دشمن روی آن کار می‌کند و اگر بانوان بدانند که این نقشه دشمن است با آن همراهی نمی‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133641

مهمترین اخبار ایران و جهان: