نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 21:28

رویداد آموزشی ترویجی در کهگیلویه برگزار شد/ ارائه نتایج تحقیقاتی

دهدشت_ رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: جهت افزایش راندمان در حداقل سطوح زیر کشت، رویداد آموزشی ترویجی در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

کیومرث روزیان در حاشیه برگزاری برنامه رویداد ترویجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در شهرستان کهگیلویه قریب به ۴۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت غلات گندم و جو وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر اراضی دیم بوده و سطح زیر کشت اراضی آبی در کهگیلویه کمتر است تصریح کرد: کشاورزان نیاز به کارهای تحقیقاتی مناسب در این زمینه دارند.

روزیان با اشاره به مزارع پایگاه نوآوری تحقیقاتی جهش تولید دیم زارها گفت: در این پایگاه‌ها حدود ۱۱ رقم گندم، ۹ رقم جو، ۲ رقم علوفه و یک رقم حبوبات «عدس» تولید می‌شود.

روزیان گفت: سطح زیر کشت پایگاه نوآوری به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در روستای «بوا» واقع شده است.

روزیان تصریح کرد: سعی بر آن است با انجام کارهای تحقیقاتی و ارائه یافته‌ها به کشاورزان آموزش داده تا دانش آنها در زمینه کشاورزی و بهره وری افزایش پیدا کند.

 رویداد آموزشی ترویجی در کهگیلویه برگزار شد/ ارائه نتایج تحقیقاتی

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به این یافته‌ها در دیمزارها، نتیجه تحقیقاتی به مردم ارائه می‌شود تا جهت کاشت مناسب در سال‌های بعد استفاده شوند.

روزیان عنوان کرد: ما به مرحله‌ای رسیدیم که طبق سیاست‌های کلی کشاورزی باید بهره وری بصورت طولی افزایش پیدایش کند تا حداکثر راندمان از حداقل سطوح بدست آید.

وی ابراز داشت: این رویداد به همت مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، ستاد اجرایی فرمان امام و همچنین جهاد شهرستان کهگیلویه در روستای «بوای سفلی» از توابع حوزه مرکزی برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170685

مهمترین اخبار ایران و جهان: