نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:50

تزریق ۵۶۰۰میلیارد تومان به پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل در سال ۱۴۰۱

استاندار اردبیل با بیان این‌که تنها راه جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان، وحدت، همدلی و همکاری است، از تزریق ۵۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی بعدازظهر امروز در مراسم سالروز تأسیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری اظهار کرد: عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل در حوزه‌های مهم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش استان تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: استان اردبیل در حوزه ناخالص کشور رتبه ۲۵ کشور را دارد و سرانه درآمد استان نصف میانگین کشوری است و شاهد عقب‌ماندگی قابل توجهی در حوزه زیرساخت‌ها هستیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: راه رفع و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل در حوزه‌های مختلف، وحدت، همدلی و همکاری است که در این حوزه نقش دستگاه قضایی استان و زیرمجموعه‌های آن همچون ۱۹ ماه گذشته بسیار مهم بوده و در سال‌ جاری پررنگ‌تر هم خواهد شد.

عاملی بیان کرد: در سال گذشته ۴هزار و ۶۰۰میلیارد تومان از اعتبارات مختلف و یک‌هزارمیلیارد تومان هم از منبع تهاتر نفتی به پروژه‌های زیرساختی مهم استان از جمله راه‌ها، راه‌آهن، گاز، برق، آب و... تزریق شده است و در سال جاری هم با تزریق اعتبارات از منابع مختلف در راستای افق ۱۴۰۳ استان اردبیل پیش خواهیم رفت.

نقش مهم دستگاه قضایی در افزایش جذب سرمایه‌گذاران به استان اردبیل

وی ادامه داد: افزایش یک‌میلیون تنی محصولات کشاورزی و توسعه ۱۵ طرح بزرگ صنعتی با اشتغال‌زایی ۱۲هزار نفری برنامه‌ریزی شده است و این اقدامات کلان با توجه به ظرفیت‌های موجود استان اردبیل قابل تحقق بوده و همچنین ساخت ۲۵هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن، در دستور کار است.

استاندار اردبیل گفت: در حوزه جذب سرمایه‌گذار همچون بخش‌های دیگر استان اردبیل عقب‌ماندگی داریم و در این راستا اقدامات لازم جهت جذب سرمایه‌گذاران در استان تدوین شده و در حال انجام بوده که نقش دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و اساسی است.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157985

مهمترین اخبار ایران و جهان: