نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 09:18

تحویل اولین واحد‌های مسکونی نایین در نیمه اول سال ۱۴۰۳

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: فاز اول نهضت ملی مسکن این شهرستان، ۲۳۶ واحد روی اسکلت بوده که بنیاد مسکن در حال انجام آن است و نایینی‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۳ شاهد تحویل اولین واحد‌های مسکونی خواهند بود.

علیرضا قاری قرآن مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار فارس از نایین، با اشاره به تشکیل شورای مسکن شهرستان نایین با حضور فرماندار و نماینده شهرستان، اظهار کرد: در خصوص مسائل نهضت ملی مسکن در شهرهای نایین، انارک و بافران همچون الحاق زمین، موارد اجرایی و پیشرفت پروژه‌ها، تصمیماتی گرفته شد تا بتوانیم بر اساس روندهایی که مشخص شده است اجرای پروژه را کنترل کرده و در اسرع وقت مسکن‌های آماده شده در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: تعدادی از پروژه‌های ساخت مسکن در نایین نیازمند تامین زمین است که موارد لازم پیش بینی و صورت جلساتی انجام شده است. 

قاری قرآن تصریح کرد: فاز اول نهضت ملی مسکن این شهرستان، ۲۳۶ واحد روی اسکلت بوده که بنیاد مسکن در حال انجام آن است و مراتب انتخاب پیمانکار برای نازک کاری را دارند و نایینی‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۳ شاهد تحویل اولین واحد‌های مسکونی خواهند بود.

مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه مردم باید تزریق پول و برنامه مالی داده شده را به موقع اجرا کنند، گفت: برای تأمین مسکن ملی بر اساس تعداد متقاضی که حائز شرایط شدند، یک سری وظایفی است که در شهرستان باید انجام شود و بخش‌های دیگر را ما باید در استان پیگیری کنیم.

وی افزود: ترتیبی داده شده است که در الحاق‌های بعدی، زمین‌ها تحویل مردم داده شود و خودشان ساخت را انجام دهند که در سه ماه آینده تعداد زیادی هم در شهر نایین و هم در شهر انارک آماده قرعه‌کشی و تحویل به مردم می‌شود.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: در این جلسه هماهنگی‌هایی با شهرداری‌ها انجام شد که اگر بتوانند آماده‌سازی را به ازای آن چیزی که دولت برای‌شان پیش‌بینی می‌کند، قبول کنند. 

مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان افزود: مبحث بعدی خدمات روبنایی و زیربنایی مجموعه‌ها بود که در بخش خدمات زیربنایی آب، برق و گاز مجدد هماهنگی‌ها در شهرستان انجام شود و ما متقابلاً در استان پیگیری کنیم تا در طول زمان اجرای پروژه خدمات‌رسانی به این‌ها انجام شود.

وی در خصوص بهبود قیمت مسکن در نایین گفت: امیدواریم بازار تقاضای مسکن، تسکینی برای وضعیت فعلی باشد اما در بازار مسکن حاشیه‌های دیگری همچون سوداگری و دلالی نیز وجود دارد که باید از روش‌های دیگری درمان شود، آنچه اهمیت دارد این است که آن‌هایی که نیازمند هستند با حداقل هزینه‌ها صاحب خانه شوند تا بتوانیم تب و تاب مسکن را در کل کشور کنترل کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171341

مهمترین اخبار ایران و جهان: