نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 10:36

تجلیل از ۷۰ عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان/ ۲ عضو استاد سمنانی نمونه کشوری شدند

۷۰ عضو هیأت علمی ارتقایافته و نمونه آموزشی دانشگاه سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم قدردانی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در آیین «سنا» از ۷۰ عضو هیأت علمی ارتقایافته و نمونه آموزشی دانشگاه سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در سالن همایش‌های بین‌المللی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی قدردانی شد.

سیف‌الله سعدالدین، سرپرست دانشگاه سمنان در این آیین، ضمن قدردانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان و تبریک روز معلم اظهار کرد: «زهرا مروج»، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و «فرشاد ورامینیان»، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان به عنوان اعضای هیأت علمی نمونه کشوری انتخاب شده‌اند.

 سعدالدین گفت: اثربخشی و ایجاد رشته‌های مختلف  و بازنگری رشته‌ها یکی از مأموریت دانشگاه‌ها در کنار مطرح کردن جایگاه رفیع علم اعلام شده است.

وی با بیان اینکه رشد تولید در جامعه اتفاق نمی‌افتد؛ مگر با تحقق بهره‌وری علمی، افزود: بهره‌وری علمی هم جز با سرمایه‌گذاری و تدوین راهکارهای علمی و عملیاتی رخ نمی‌دهد که در دانشگاه سمنان هم در زمینه بهره‌وری هدف‌گذاری شده است.

سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه هم‌اکنون دانشگاه سمنان با  ۱۴ هزار دانشجو و ۴۰۰ عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه‌های برتر در کشور است،  ادامه داد: ۴۸ عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان با مرتبه استاد تمام و ۱۲۲ عضو هیأت علمی با مرتبه دانشیار هستند که از نرم کشوری بالاتر است و رشد شتابان دانشگاه سمنان، مرهون زحمات مسؤولان و اساتید این دانشگاه  از ابتدای تأسیس تاکنون است.

سعدالدین اظهار کرد: در حال حاضر، دانشگاه سمنان در کل کشور در بین دانشگاه‌ها رتبه ۲۵، بین دانشگاه‌های جامع رتبه بیستم و در حوزه پژوهش رتبه هشتم تا دوازدهم را داراست و رسیدن به رتبه ۱۰ ملی و زیر هزار در سطح بین‌المللی برای دانشگاه سمنان هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: توسعه جامع دانش‌بنیان دانشگاه سمنان در همه زمینه‌ها، توسعه فضای فیزیکی و امکانات، توسعه و بهبود وضعیت معیشتی اعضای هیأت علمی و یاوران علمی و پیگیری مسائل مالی از دیگر هدف‌گذاری‌های دانشگاه سمنان است که با همدلی و همکاری مسؤولان و خانواده اعضای هیأت علمی  و یاوران علمی محقق می‌شود.

سرپرست دانشگاه سمنان افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده، 50 درصد از بدهی دانشگاه و به ویژه بدهی مربوط به اعضای هیأت علمی پرداخت شده و از اردیبهشت امسال ماهانه یک میلیون تومان بابت کمک هزینه رفاهی و معیشتی به اعضای هیأت علمی و یاوران علمی پرداخت می‌شود.

در این آیین، از یادنامه شعر فصل عبور صنوبر زنده‌یاد «عصمت اسماعیلی» از اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان که در دوره کرونا آسمانی شد، رونمایی شد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1189885

مهمترین اخبار ایران و جهان: