نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 16:13

ورود مسافر به مشهد نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است

مشهد ـ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود مسافر به افزایش داسته است. مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صحراگرد ظهر دوشنبه در استودیو مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی میزان افزایش خروج مسافر از استان را ۲ درصد عنوان و اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده ورود مسافر به مشهد ۱۸ درصد و خروج مسافر نیز ۱۳ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تردد مسافر به این استان انجام شده که بر این اساس ورود مسافر به استان چهار درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تردد بیش از ۱۵ میلیون مسافر ورودی و خروجی به استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

صحراگرد گفت: امسال، نوروزی متفاوت از نظر تردد مسافر داشتیم که یک دلیل آن برگزاری چراغ برات خراسانی‌ها در نیمه شعبان و شکل گیری سفرهای هم استانی‌ها از بیرون استان و تداخل آن با سفرهای پایان سال بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: در نوروز ۱۴۰۲ پس از سه سال سخنرانی رهبر معظم انقلاب را در حرم رضوی شاهد بودیم که در کنار سایر دلایل، موجب شکل گیری سفرها به مشهد شد.

وی از انجام تمهیدات مشترک برای تأمین ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی در استان خبر داد و گفت: برای تأمین ناوگان اتوبوسی، اتوبوس‌های دارای صلاحیت تردد جاده‌ای از شرکتهای ایران خودرو و پالایشگاه گاز خانگیران به حوزه حمل و نقل مسافربری بین شهری منتقل و ناوگان اتوبوس واحد جایگزین سرویس این مراکز تولیدی شد.

صحراگرد گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از سوی شهرداری مشهد برای تردد بین شهری به ناوگان حمل و نقل مسافر جاده‌ای اختصاص یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1112541

مهمترین اخبار ایران و جهان: