نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 13:58

پیشرفت ۵۰ درصدی زائرسرای ویژه محرومان استان مرکزی در مشهد مقدس

استاندار استان مرکزی از پیشرفت ۵۰ درصدی زائرسرای ویژه محرومان استان مرکزی در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص الائمه امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در سال گذشته با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در استان پایه‌های رشد تولید بنا شده، به صورتی که ۲۲۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگشتند و علیرغم توطئه‌های دشمنان، کمترین تنش و چالش کارگری در استان رغم خورد.

وی افزود: استان مرکزی رتبه اول احیا و راه‌اندازی واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، رتبه اول حوزه فضای کسب و کار، رتبه سوم در قطعه‌سازی خودرو، رتبه اول در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر، اجرای طرح‌های عمرانی در جاده‌های اصلی از جمله اجرای روکش آسفالت و مدیریت هوشمند جاده‌ها، رتبه برتر در تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و تنوع تولیدات را کسب کرده است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: همچنین قراردادهای بزرگی با واحدهای تولیدی ماشین‌سازی و آذرآب، واگن‌پارس اراک و... منعقد شده که همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا این امر تحقق یابد.

مخلص الائمه با بیان اینکه یک ساعت کار صنعتی معادل ارزش پنج هزار ساعت کار قالی‌بافی است ادامه داد: اگر خواستار به حرکت درآمدن اقتصاد و تولید هستیم باید این حرکت توسط پیشران‌ها رقم بخورد و این صنایع بزرگ پیشران‌های اقتصادی استان هستند که با احیا و به شکوفایی رساندن آنها ظرفیت‌های عظیمی ایجاد می‌شود.

وی کسب رتبه‌های برتر در زمینه تولید کالا، رفع نقاط حادثه خیز، افتتاح طرح‌های روستایی، بهسازی و لکه‌گیری محورهای ارتباطی، مبارزه با کالای قاچاق، قرارگاه عفاف و حجاب، تولید واگن، مدیریت بحران، پوشش بیمه روستایی و عشایری، واکسیناسیون کرونا، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس و... را از دیگر دستاوردهای استان در سال گذشته عنوان کرد.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: رفع تنش آبی در شهرها و روستاها مهم‌ترین طرح عمرانی کشور است که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آب و فاضلاب در سطح ۲۰ هزار روستا به اجرا درآمد و در ۱۰ هزار روستا اجرایی شده است.

مخلص الائمه در خصوص درآمدهای مالیاتی استان نیز اظهار کرد: در سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که تا پایان سال ۱۰۴ درصد آن محقق شد.

مخلص الائمه از پیشرفت ۵۰ درصدی زائرسرای ویژه محرومان استان مرکزی در مشهد مقدس خبر داد و گفت: زمین این زائرسرا یک‌هزار متر مربع و زیربنای آن نیز ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112341

مهمترین اخبار ایران و جهان: