نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 12:13

سومین بانک بزرگ آمریکایی یک قدم تا ورشکستگی/ تلاش‌های دولت آمریکا برای نجات جواب نداد

منابع آگاه می‌گویند که نهاد بیمه سپرده‌گذاری فدرال آمریکا می‌خواهد بانک فرست ریپابلیک این کشور را تحت کنترل خود قرار دهند.

‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که امکان نجات بانک فرست ریپابلیک از ورشکستگی وجود ندارد و قرار است نهاد بیمه سپرده‌گذاری فدرال آمریکا کنترل این بانک را به دست گیرد.

درواقع نظام بانکی آمریکا به این نتیجه رسیده که شرایط بانک فرست ریپابلیک باوجود دریافت کمک‌های اضطراری بدتر شده و دیگر زمانی برای نجات آن باقی نمانده است. البته هنوز نهاد بیمه سپرده‌گذاری فدرال آمریکا و خودِ بانک ریپابلیک نسبت به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

به گزارش فارس، چند هفته پیش دو بانک بزرگ در آمریکا به نام سیلیکون ولی و سیگنچر به خاطر کمبود نقدینگی دچار ورشکستگی شده و از سوی دولت آمریکا تعطیل شدند. پس از چند روز هم همین بانک فرست ریپابلیک دچار بحران شد، اما دولت آمریکا با هدف جلوگیری از موج گرفتن بحران در نظام بانکی این کشور با پرداخت چند ده میلیارد دلار کمک، تلاش کرد تا این بانک را از بحران خارج کند، اما به نظر می‌رسد این تلاش‌ها ثمربخش نبوده و فرست ریپابلیک تا تعطیلی فقط یک قدم فاصله دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175585

مهمترین اخبار ایران و جهان: