نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 20:34

شهید مطهری «شهید جهاد تبیین» بود

جانشین نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید مطهری چهره هایی را که با تلفیق مارکسیست و اسلام، در جامعه نفوذ داشتند را خوب شناخت و این جریان را تبیین کرد و در نهایت به دست همین التقاطیون به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه، همایش حکمت مطهر بعد از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین طیبی جانشین نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام طیبی در این مراسم اظهار کرد: شهید مطهری چهره هایی را که با تلفیق مارکسیست و اسلام، در جامعه نفوذ داشتند را خوب شناخت و این جریان را تبیین کرد و با این فکر و اندیشه مقابله کرد. این گونه جریان فکری همیشه یک خطر جدی برای اسلام بود که شهید مطهری این اندیشه ها را تبیین و آشکار کرد و در نهایت به دست همین التقاطیون به شهادت رسید.

وی افزود: گروه فرقان قبل از انقلاب، از تفسیر آیات نورانی قرآن کریم، برداشت مادی داشت و شهید مطهری در برابر این اندیشه ها ایستاد و این ایستادگی تا به امروز ادامه دارد همچنان که التقاط تا به امروز ادامه دارد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جریان التقاط جریانی نبود که به این سادگی تمام شود. این جریان هر روز با یک رنگ تازه ای بروز می کرد و حتی تا به امروز در جامعه ما جریان دارد. مصداق این امر کسانی هستند که سخن از اسلام می گویند اما دلشان با بیگانه است و افکار دشمنان با استفاده از بعضی متشابهات توجیه می کنند و کلمه اصلاح و رحمانی را پیش می کشند و می گویند ما ملزم نیستیم افراد را به بهشت ببریم و صدها مسئله که این سال های اخیر با آنها روبرو بوده ایم.

حجت الاسلام طیبی اضافه کرد: اینها تفکرات التقاطی است و ما باید بصیرت لازم را برای شناخت این تفکرات داشته باشیم و بسیاری از مشکلاتی که دشمن علیه ما ایجاد می کند با چراغ سبزهایی است که از این افکار التقاطی به آنها داده می شود و امروز جاده صاف کن دشمن همین تفکرات التقاطی داخل کشور است و امروز به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی به دست همین افراد دارای این تفکرات التقاطی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: مبارزه شهید مطهری یک مبارزه استمراری است چون حرکت التقاط یک حرکت استمراری است و اگر ما در سپاه روز شهادت شهید مطهری را به عنوان روز عقیدتی نامگذاری کردیم در واقع می خواهیم اسلام ناب را از زبان ولایت بیان کنیم و عامل به اسلام ناب محمدی باشیم و اسیر اندیشه ها و بازی های التقاطی نشویم بلکه معیار و نگاه و فرمانمان فرمان ولایت باشد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اگر بحث جهاد تبیین مطرح می شود برای تشخیص سره از ناسره است تا افراد، حق و باطل را درست بشناسند. علم، آن نوری است که خداوند را به قلب آدم مسلط می کند که انسان با آن نور، راه را پیدا می کند.

حجت الاسلام طیبی افزود: بعضی از انسان ها باسواد باسواد هستند اما راه بلند نیستند، بعضی از انسان ها سواد خوندن و نوشتن ندارند ولی راه را خوب بلد هستند. امام فرمود؛ اول باید کاری کنید که این نور ایجاد شود. این اصطلاحات و کلمات و امثالهم گاهی اوقات خودشان مانع فهم می شوند. علم چیزی است که در قلب جای می گیرد و آدم را هدایت می کند.

وی تصریح کرد: حقیقت عبودیت سه چیز است، اول بدانید که هیچ چیز از خود ندارید و هر چه هست برای اوست. دوم؛ به خودت مغرور نشو و با عقل و اندیشه خودت بدان که همه چیز از آن اوست. هر چه در اختیار داری همه را در خدمت فرامین او قرار ده و مطیع فرامین خدا باش. اگر انسان تحت فرمان خدا باشد تحمل سختی ها و مصائب زندگی بر او سخت نخواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176741

مهمترین اخبار ایران و جهان: