نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 14:41

روابط دو کشور ایران و عربستان بیش از پیش گسترش می‌یابد

مشهد ـ رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی گفت: با فعال شدن نمایندگی‌های سیاسی دوکشور روابط دو کشور مسلمان ایران و عربستان بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بهشتی منفرد در حاشیه ورود هیأت فنی عربستان به مشهد مقدس ضمن خوش آمد گویی به آقای ناصر بن عوض آل غنوم و همراهان، و ابراز خرسندی از ملاقات با ایشان ابراز امیدواری کرد تا پس از سفر هیأت سعودی به جمهوری اسلامی ایران، در آینده نزدیک شاهد حضور سفیر و سرکنسول عربستان در تهران و مشهد باشیم و با فعال شدن نمایندگی‌های سیاسی دوکشور روابط دو کشور مسلمان ایران و عربستان بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی افزودند: بزودی زوار عربستانی برای زیارت فرزند پیامبراکرم (ص) حضرت امام رضا (ع) که نزد ما ایرانیان و مسلمانان جهان بسیار محترم است به مشهد خواهند آمد و زوار ایرانی نیز برای حج تمتع و عمره وزیارت مرقد شریف حضرت نبی اکرم (ص) عازم مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

وی افزود: همچنین ان‌شاالله شاهد بازگشایی سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران تا قبل از حج تمتع در ریاض و جده خواهیم بود. ما سفر شما و هیأت ایرانی برای بازگشایی سفارت و سرکنسولگری‌های دوکشوردر ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و ان شاءاله شاهد برکات آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

بهشتی منفرد اظهار کرد: ما هم با تمامی امکانات آماده همکاری باشما هستیم و اختیار و انتخاب محل برای کار و اقامت را به جنابعالی و هیأت همراه واگذار می‌کنیم. احتمالاً برای شروع هرچه سریع‌تر فعالیت نمایندگی‌های دوکشور باید محل موقتی را انتخاب نمائید، چرا که آماده سازی اماکن قبلی زمانبر می‌باشد.

منتظر ورود زوار و تجار ایرانی به عربستان هستیم‌

در ادامه این دیدار ناصر بن عوض آل غنوم رئیس هیأت سعودی اظهار کرد: از حسن استقبال در تهران و مشهد بسیار سپاسگزاریم.برای تعامل مجدد در خصوص ویزا، باید ارتباط جدی داشته باشیم. افتتاح مجدد سفارت در ریاض و تهران و سرکنسولگری در مشهد و جده بسیار باعث خرسندی است. در سفر به مشهد بازدید از محل و ساختمان سرکنسولگری را بعد از ۷ سال در برنامه کاری داریم. محل اسکان و اقامت را نیز بازدید خواهیم کرد. این سفر در ماه مبارک رمضان صورت گرفته است و باعث خیر و برکت است و بعد از چند روز از مشهد مستقیم به وطنمان بازمی‌گردیم. منتظر ورود زوار و تجار ایرانی به عربستان هستیم.

رئیس هیأت سعودی در ادامه ابراز امیدواری کرد که پس از سفر هیأت‌های فنی دو کشور روابط دو کشور برادر و مسلمان ایران و عربستان در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی نیز توسعه یابد و زمینه سفر اتباع دو کشور بویژه ایرانیان جهت سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره و شرکت در مراسم حج فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151141

مهمترین اخبار ایران و جهان: