نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 09:24

حمایت قاطع مجموعه قضایی اردستان از آمران به معروف و ناهیان از منکر

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: اطمینان می‌دهم مجموعه قضایی شهرستان حمایت قاطع و کامل از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، مهدی طارمی رئیس دادگستری اردستان با اشاره به حضور میدانی در نقاط مختلف سطح شهر، اظهار کرد: به مجموعه فرهنگی، بسیج و انتظامی شهرستان اطمینان می‌دهم که مجموعه قضایی شهرستان حمایت قاطع و کامل از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام می‌دهد و خود را قانونا و شرعا متعهد می‌داند تا خدای ناکرده فضای شهرستان به سمت‌وسوی ولنگاری نرود.

وی افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر در حین انجام وظیفه اگر مورد کوچک‌ترین اهانت قرار گیرند،پرونده تشکیل و گزارش انجام می‌شود،همچنین مجموعه قضایی نیز نهایت حمایت از این افراد خواهد داشت.

طارمی خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده اشخاصی با آمران به معروف برخورد کند یا تعرضی به آن‌ها انجام دهند حتما پرونده قضایی تشکیل شده و با اشخاص خاطی با اشد مجازات برخورد می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان با بیان اینکه آمران به معروف در چهارچوب ضوابط و مقررات، وظیفه خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: مواردی از جمله سگ‌گردانی، کشف حجاب و روزه‌خواری علنی اگر در سطح شهرستان صورت گیرد، حتما نیروی انتظامی در راستای مقابله با جرم مشهود، موظف به برخورد وفق مقررات قانونی است.

وی یادآور شد: در مواقعی که نیروی انتظامی به دلایلی در صحنه حضور ندارد و یا حضور آن‌ها مستلزم وقت است، نیروهای بسیجی به عنوان ضابط خاص این وظیفه را دارند که برخورد قانونی لازم انجام دهند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124385

مهمترین اخبار ایران و جهان: