نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 11:49

ارتش نماد سلامت اداری و اقتصادی است

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: ارتش نه تنها مظهر اقتدار بلکه نماد نظم و انضباط، سلامت اداری و اقتصادی و اسلامی است و امروزه خودکفا شده و از فناوری‌های نوین برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا مرتضوی صبح امروز در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ارتش در همه صحنه‌ها پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را برای ارزش‌های اسلامی نشان داده است، اظهار داشت: ارتش یادگار امام (ره) است و ایشان مخالفت با ارتش را مخالفت با اسلام قلمداد کردند، از این رو امید و تقویت نظام اسلامی را با حضور دلیرمردان ارتش در صحنه انقلاب فراهم کردند.

وی افزود: ارتش نهادی حرفه‌ای در دفاع از میهن اسلامی است و در شرایط گوناگون دفاع از نظام اسلامی را به عنوان هدف والای خود قرار داده و در همه حوادث و جنگ تحمیلی پیشتاز حرکت برای کمک و مساعدت به کشور و مردم بوده است.

استاندار اصفهان گفت: در سال ۵۸ نیروی زمینی و هوایی ارتش و هوانیروز در مناطقی که آشوب طلبان می‌خواستند به تحریک بیگانگان کشور را دچار مشکل کنند، حضور پیدا کرد و ارتش به حق نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم‌داری است.

وی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز سینه سپر کرد و به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل و در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور پیدا کرد و حتی در کنار سپاه می‌ایستاد و فرماندهان بزرگی را تقدیم نظام کرد.

مرتضوی با بیان اینکه امروز ارتش تنها مظهر اقتدار نیست بلکه نماد نظم و انضباط، سلامت اداری و اقتصادی و اسلامی بودن است، گفت: امروز ارتش خودکفا شده و از فناوری‌های نوین برخوردار است و در کنار حرکت از نگاه دانش و دانش‌بنیان همواره اخلاق‌مدار بوده است.

حضور ارتش باعث امنیت بین‌المللی شده است

وی ادامه داد: ما به هیچ کشوری تجاوز نمی‌کنیم اما در برابر هر تجاوزی می‌ایستیم و در واقع حمایت نیروهای مصلح و مردم، مسئولان را در دفاع از منافع کشور مقتدر ساخته است و ارتش یکی از مردمی‌ترین نهادهای کشور است و باعث آرامش ملت شده است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: امروز دلاوران نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد اقیانوس‌، خلیج فارس و عدن حضور دارند اما این حضور باعث امنیت در کشورهای ساحلی، کشتیرانی و آبراهه‌های دنیای کنونی است و هیچکس نگران حضور ارتش در آب‌های بین‌المللی نیست و رزمایش‌های ارتش باعث امنیت می‌شود.

دکترین نظامی ایران جنگ نیست

وی دکترین نظامی ایران دفاع از کشور دانست و افزود: راهبردها نیز به سمت بازدارندگی فعال سوق داده شده و نیروهای مصلح بر سایه خوداتکایی و خودباوری بزرگ‌ترین قدرت بزرگ نظامی در منطقه هستند که هدف آن صلح و امنیت است و هدفش کودک کشی، تجاوز و جسارت به ارزش‌های ملت‌ها نیست.

مرتضوی با بیان اینکه ستون فقرات ارتش نیروی زمینی است، گفت: در جنگ‌های متعارف امروز توقع از نیروی زمینی کمتر است اما باید همیشه آمادگی خود را حفظ کند و آمادگی حقیقی یعنی تعالی ایمان، ارتقا انگیزه و آموزش مستمر و افزایش سوادآموزی تخصص و استحکام شخصیت است.

وی افزود: استحکام شخصیتی عبارت است از شخصیت اخلاقی و رفتاری که باید دارای چنان استحکامی باشد تا جاذبه‌های گوناگون و فریبنده نتواند آن را تحت تأثیر قرار دهد و کارگزاران نظام اسلامی و مردم عزیز پشتیبان و حامی رده‌های مختلف ارتش و در کنار رزمندگان خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157085

مهمترین اخبار ایران و جهان: