نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:25

اعلام میزان زکات فطریه در یزد

نماینده ولی فقیه در استان یزد، میزان زکات فطریه امسال به قیمت گندم برای هر نفر را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مرکز استان، آیت الله محمدرضا ناصری اظهار کرد: زکات از فروع دین است و بر هر شخص بالغ و عاقل واجب است در شب عید فطر زکات فطره خود و افرادی که نانخور او محسوب می‌شوند را به مستحق بدهد.

وی با بیان این‌که مقدار زکات فطره سه کیلوگرم از خوراک مردم است، افزود: برای هر نفر سه کیلوگرم از خوراک مردم از جمله گندم، برنج و مانند این‌ها و یا اینکه پول یکی از آن‌ها را به مستحق بدهد.

امام جمعه یزد گفت: گندمی باید برای زکات فطریه در نظر گرفته شود که مرغوب و قابل استفاده باشد. به این ترتیب به ازای هر نفر سه کیلو گندم باید ۶۰ هزار تومان زکات فطره پرداخت شود.

آیت الله ناصری یزدی درباره زمان پرداخت و کنار گذاشتن فطریه، تصریح کرد: پس از مشخص شدن حلول ماه شوّال می‌تواند فطریه را کنار بگذارد و اگر نماز عید فطر می‌خواند، باید قبل از نماز فطریه را پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی‌خواند، تا ظهر روز عید فطر مهلت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: فطریه را بنابر احتیاط واجب باید به فقیر شیعه اثنی عشری داد و بستگان و همسایگان نیازمند در اولویت هستند و در صورتی که در شهر محل سکونت فقیر هست نباید زکات فطره به شهر دیگر منتقل شود.

امام جمعه یزد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین کفاره روزه غیرعمد بابت هر روز مبلغ ۱۲ هزار تومان است.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157485

مهمترین اخبار ایران و جهان: