نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:58

هدف گذاری جهش تولید در بخش کشاورزی/نیازمند تسهیلات هستیم

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای افزایش تولید در بخش کشاورزی، واحدهای تولیدی هم به تسهیلات سرمایه‌ای و هم به تسهیلات سرمایه در گردش نیازمند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را با حفظ بهره‌وری آب در دستور کار داریم، افزود: همچنین پیش‌بینی ما این است که در سال جاری، آمار تولید انواع محصولات در بخش کشاورزی خراسان جنوبی به هزار و ۲۴۱ تن برسد.

وی ادامه داد: میزان تولید محصولات باغی خراسان جنوبی در سال گذشته ۲۰۶ هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۲۱۶ هزار تن برسد.

جعفری میزان تولید محصولات مرتبط با طیور، آبزیان و دام در سال گذشته را ۲۱۹ هزار تن عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده که این آمار در سال جاری به حدود ۲۲۵ تن در سال جدید برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی، افزایش بهره‌وری آب، تسهیل در فرایند صدور مجوزها، حمایت از سرمایه‌گذاری در فرآوری محصولات و توسعه کشت‌های قراردادی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار سال است.

وی با اشاره به وجود هشت مجتمع گلخانه‌ی با ۲۰۴ هکتار در استان، اظهار کرد: از این مقدار، ۲۵ هکتار زیر کشت است و در صورت تأمین آب مورد نیاز ۶۲ هکتار دیگر در مجتمع‌های گلخانه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای افزایش تولید در بخش کشاورزی خراسان جنوبی گفت: واحدهای تولیدی استان هم به تسهیلات سرمایه‌ای و هم به تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177585

مهمترین اخبار ایران و جهان: