نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 15:13

هدایت ۴۱ درصدی دانش‌آموزان اردبیلی به هنرستان‌ها

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۱ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان اردبیل به هنرستان‌ها هدایت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری ظهر یکشنبه در آستانه هفته معلم در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان اردبیل ۱۸ اردیبهشت ماه همزمان با هفته معلم در اردبیل برگزار می‌شود تا معلمان و دانش‌آموزان ایران تجدید بیعتی را با این شهدای والامقام داشته باشند.

وی به فعالیت ۲۴ کارگروه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اشاره کرد و گفت: یکی از این کارگروه‌ها مربوط به آموزش و پرورش است که با برگزاری یادواره‌های شهدای نواحی و مناطق مختلف استان با محوریت «شهدای دانش‌آموز و فرهنگی» سعی شده تا در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان اردبیل برگزار و به تعداد سه هزار و ۴۰۰ شهید استان آئین تکریم و تجلیل از این مفاخر عظیم معنوی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هفته بزرگداشت معلم را به سنگرسازان تعلیم و تربیت تبریک گفت و تصریح کرد: این روز به نام «شهید مطهری» نامگذاری شده که از فلاسفه و چهره‌های برجسته جهان تشیع بوده و توانسته جریان‌های علمی و پژوهشی، عرفانی و معنوی قبل از انقلاب و اوایل انقلاب را به درستی هدایت کند.

صفری از مطهری به عنوان متفکر قرن و چهره مورد وثوق بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: این شخصیت وارسته در ادب و اخلاق کم‌نظیر بوده و حتی مورد وثوق علامه طباطبایی و امام راحل بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهید مطهری توانست با علم و تدوین والا جلوی انحراف را در جامعه اسلامی گرفته و با آثار ارزشمند خود فضای معنوی خاصی را در جامعه رقم بزند.

صفری اضافه کرد: معلمان به نامگذاری این روز به یاد استاد مطهری افتخار می‌کنند و بر این باورند که باید معلم وارسته جامعه راه چنین شخصیت‌هایی را به شایستگی طی کند.

وی از معلم به عنوان کلید تحول در جامعه یاد کرد و ادامه داد: قطعاً در هفته معلم سعی خواهد شد تا از مقام شامخ معلمان تجلیل و تکریم شده و شایستگی‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.

صفری بیان کرد: ۱۱ اردیبهشت دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل انجام و از معلمان نمونه مدارس، نواحی و مناطق آموزش و پرورش تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز معلم در کنار معلمان نمونه، در محضر مقام معظم رهبری بوده و عصر این روز دیدار عمومی معلمان با رئیس جمهور نیز به انجام خواهد رسید.

صفری از نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در ۱۳ اردیبهشت در مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تربیتی و مسابقات کتابخوانی متعدد برگزار و یاد و خاطره معلمان و عظمت کار آنها پاس داشته خواهد شد.

وی گفت: برخی از معلمان با ابتکار و خلاقیت خود در رویدادهای مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی خوش درخشیدند که در قالب جشنواره «معلم خلاق» از آنها تجلیل خواهد شد.

صفری افزود: در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان یادواره‌های شهدا در حال برگزاری است که تاکنون در یک‌هزار و ۸۰۰ مدرسه برگزار شده و تا آخر خردادماه در مابقی مدارس نیز این برنامه اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این هفته با برپایی میزهای مشاوره و راهنمایی در خدمت دانش‌آموزان برای هدایت آنها به سمت هنرستان‌ها خواهیم بود و در کنار آن برای کنکور سراسری نیز مشاوره‌هایی ارائه خواهد شد.

صفری سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و ارائه میز خدمت در مصلاهای شهرهای مختلف را در ۱۵ اردیبهشت ماه یادآور شد و اضافه کرد: در سایه هدایت شایسته دانش‌آموزان به هنرستان‌ها، در حال حاضر ۴۱ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌های استان تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته ۲ درصد به توسعه متوازن رشته‌های هنرستانی افزوده‌ایم و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای توسعه هنرستان‌ها اختصاص یافته است.

صفری ادامه داد: در قالب قرارگاه «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی» در مناطق محروم به دنبال محرومیت‌زدایی هستیم و با همکاری ستاد اجرایی امام و بنیاد علوی طرح‌های مختلف در حال اجرا است.

وی از برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی تا سال ۱۴۰۴ در سطح استان خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۲ قرار است مدارس سنگی و کانکسی با دانش‌آموزان بالای ۱۰ نفر برچیده شده و در سال ۱۴۰۴ این کار در همه مناطق استان به انجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: اردوگاه مقدس اردبیلی نیز در حال تجهیز و تعمیر است تا شرایط مطلوبی را برای میزبانی از معلمان و خانواده‌های آنها در فصل تابستان شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178141

مهمترین اخبار ایران و جهان: