نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 15:17

هدایت تحصیلی به متوسطه اول می‌رود

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از انتقال هدایت تحصیلی از معاونت پرورشی به متوسطه اول در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمید یزدانی مدیرکل آموزش متوسطه اول در جمع خبرنگاران، درباره هدایت تحصیلی، اظهار کرد: این موضوع در معاونت پرورشی اتفاق می افتد نه معاونت آموزش متوسطه و اعظم کار آنجاست.

وی ادامه : وزیر آموزش و پرورش از ابتدای حضور در وزارت آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌هایش همین بود که هدایت تحصیلی توسط معلمان این دوره اتفاق بیفتد. به جهت اینکه معلمان ۳۰ ساعت از این آموزش‌ها را با دانش‌‌آموزان ارتباط دارند و مشاورین حداقل زمان را با دانش‌آموزان ارتباط دارند پس یک معلم ریاضی توانایی دانش‌‌آموزان را بهتر می‌تواند متوجه شود تا به کدام شاخه برود.

یزدانی اضافه کرد: لذا این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و بررسی های همه جانبه را انحام دادند و ان‌شاءالله در روزهای آتی این اتفاق بیفتد و بتوانیم هدایت تحصیلی را با مشارکت معلمان در دوره متوسطه اول پیگیری کنیم که کل این مسؤولیت به دفتر متوسطه اول واگذار خواهد شد و در دستور  کار ما قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سه مأموریت شامل هویت یابی، استعداد یابی و هدایت تحصیلی داریم که یک خطا در ابتدای تغییر نظام در سال ۹۰ صورت گرفت و هدایت تحصیلی به معاونت پرورشی رفت. البته آنها هم همه تلاش خود را کردند و از هیچ فرصتی فروگذار نبودند. ولی خب دستشان از معلمان خالی بود. یعنی معلمان و مدیران زیر پوشش ما در معاونت آموزش متوسطه هستند و مشاور زیر مجموعه معاونت پرورشی است.

 وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که انجام دادیم این است که تمام رشته‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت اینفوگرافی در آوردیم . موشن گرافی‌های بسیار  فاخری تهیه کردیم. آموزش‌های بسیار مبسوط برای معلمان و سرگروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌ها گذاشتیم یعنی گفتیم همه معلمان در هدایت تحصیلی نقش دارند.

این خبر در حال به‌روزرسانی است 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1058641

مهمترین اخبار ایران و جهان: