نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 17:03

آماده باش شهرداری های تهران در برابر بارش ها الزامی است

تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر آماده باش شهرداری ها و بخشداری های این استان و آماده باش ۱۰۰ درصدی دستگاه های مرتبط در خصوص بارش برف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران، رعد و برق، احتمال کولاک برف، رخداد مه، کاهش دید و با احتمال تگرگ در استان تهران گفت: از روز شنبه ۲۲ بهمن تا دوشنبه ۲۴ بهمن پیش بینی برای بارش برف و باران در استان تهران شده است.

وی گفت: بر این اساس لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی، احتمال انسداد محورهای روستایی در اثر شدت بارش برف یا باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال اختلال در فعالیت‌های عمرانی، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال رخداد بهمن و احتمال اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز در این مدت دور از ذهن نیست.

وی خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت لزوم مجهز به ادوات زمستانی شد و گفت: احتیاط و ترجیحاً اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها توصیه می‌شود.

یزدی مهر به دستورالعمل مدیریت عملیات زمستانی در شهرها اشاره کرد و گفت: بر اساس هدف اصلی این دستورالعمل پیشگیری و آمادگی در مواجهه با پیامدهای ناشی از بارش برف در شهرهای کشور و فراهم سازی شرایط ایمن برای عبور و مرور شهروندان در زمان بعد از بارش باید مورد توجه باشد، تا مردم به کمترین زحمت ناشی از بارش‌ها نیفتند.

وی گفت: لازم است، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران تجهیزات و امکانات مورد نیاز جهت پاکسازی سریع معابر و فضاهای عمومی ناشی از بارش برف را در حالت آمده باش نگه دارند، تا به سرعت وارد عمل شده و اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول مدیریت بحران استان تهران همچنین بر آماده باش نیروهای متخصص شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و سازمان‌های مرتبط در روزهای ذکر شده تاکید کرد و گفت: باید وظایف تخصصی هر یک از این افراد تعیین شده و با اجرای برنامه‌های پیشگیری و یخ زدایی در سطح معابر شهری اثرات ثانویه را کاهش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در راهپیمایی به برپایی میز خدمت در روز ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: اداره کل مدیریت بحران برای فردا در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی در خدمت شهروندان تهرانی خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031941

مهمترین اخبار ایران و جهان: