نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 19:30

فرهاد کشاورز رفت/خداحافظی ناجی آناصنعت با فوتسال قم

فرهاد کشاورز سرمربی تیم فوتسال لیگ برتری آناصنعت قم که این تیم را از سقوط به لیگ دسته اول در فصل1401 نجات داده بود، پس از بروز برخی مشکلات در این تیم استعفای خود را تقدیم مدیریت باشگاه کرد.

خبرگزاری فارس از قم - مهدی حاجیلو: ۲۳ آذرماه سال جاری بود که فرهاد کشاورز به عنوان سرمربی تیم آناصنعت پاسارگاد قم در لییگ برتر فوتسال معرفی شد. انتظار می‌رفت با آمدن این مربی اوضاع و احوال فنی این تیم رو به جلو حرکت کند، کشاورز هم ۹ هفته فرصت داشت تا توانایی‌های خود را به قمی‌ها ثابت کند.

بعد از گذشت چند هفته، نتایج همانطور که پیش‌بینی می‌شد اتفاق افتاد؛ آناصنعت به انسجام فنی رسید و بازی به بازی عملکرد درخشان و بهتری را در مقابل حریفان به نمایش گذاشت. این در حالی بود که به دلیل نتایج ضعیف این تیم در هفته‌های قبل از حضور او، فوتسالی‌ها آناصنعت را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ دسته اول نام می‌بردند.

کشاورز نماینده فوتسال قم را با ترکیبی از ستاره‌های جوان  ‌بی‌نام و نشان قمی در کنار باتجربه‌ها در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور حفظ کرد. او حتی بعد از آخرین بازی آناصنعت در فصلی که گذشت، در مقابل خبرنگاران به هواداران قمی قول داد تا در فصل آینده شکل جدیدی از فوتسال قم در کشور به نمایش خواهد گذاشت.

 اما پیگیری‌های خبرنگار ورزشی فارس در قم نشان می‌دهد این سرمربی چند روز پیش استعفای خود را تقدیم باشگاه نموده و عدم همکاری با مجموعه را اعلام کرده است.

در همین خصوص فرهاد کشاورز امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی فارس در قم، طی سخنانی بیان کرد: روزی که به فوتسال قم آمدم می‌دانستم در این استان با چه سرمایه‌ای مواجه خواهم شد، جوانان مستعد قمی که فوتسال بلد هستند سرمایه عظیم ورزش این استان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اولین و سطحی‌ترین  هدفم این بود که نماینده قم را در لیگ برتر حفظ کنم ولی اهداف بلند مدت و ساخت نسل جدیدی از فوتسال برای این شهر نیز در اهداف من و باشگاه ترسیم شده بود.

سرمربی مستعفی آناصنعت گفت: در ابتدای شروع فعالیتم در این تیم بسیاری از افراد داخل استان به من گفتند سقوط این تیم به لیگ دسته اول حتمی شده است اما بنده به آن‌ها گفتم  با تمام توان تیم قم را در لیگ برتر حفظ می‌کنم تا هواداران قمی از من خاطره خوش داشته باشند.

کشاورز تصریح کرد: با ظرفیتی که قم داشت می‌توانستم در سال‌های نزدیک یک قهرمانی لیگ‌برتری برای قمی‌ها بدست آورم، و یک نسل جدید از بازیکنان قمی به فوتسال ایران معرفی کنیم؛ اما متاسفانه طی این مدت اتفاقاتی در امور فنی و مدیریتی رخ داد که  متوجه شدم این باشگاه برای اهداف بلند مدت مناسب نیست و شاید همین بقا در لیگ آن‌ها را راضی کرده است.

وی افزود: حالا تصمیم گرفته‌ام به نفع فوتسال قم کنار بکشم. چرا که  اگر در این تیم می‌ماندم اختلافات شخصی و تفاوت‌های سلیقه‌ای که افراد با من داشتند باعث می‌شد به ضرر فوتسال قم تمام شود.

کشاورز خاطرنشان کرد: شاید باورتان نشود اما برخی افراد در این مدت بارها و بارها سعی داشتند در کار من دخالت کنند و من این مشکلات را به مدیریت باشگاه اطلاع می‌دادم، اجازه دخالت را هرگز به کسی نمی‌دادم. وقتی دست آقایان از این موضوع  کوتاه مانده بود در امورات تیم خلل وارد می‌کردند که مدیریت باشگاه نیز همراهی لازمه را انجام می‌داد تا تیم با آرامش در لیگ بماند و در بعضی مواقع نیز من برخورد لازم را انجام دادم. ناگفته‌هایی دارم که سر فرصت از آن‌‌ها برای هواداران قمی پرده‌برداری می‌کنم.

وی افزود: ۲۵ سال است که در فوتسال و فوتبال این کشور مشغول به فعالیت هستم، هرگز اجازه ندادم کسی حتی مدیرعامل باشگاه در امور فنی دخالت کند، در قم هم این اجازه را به احدی ندادم ‌همین امر باعث بیشتر شدن اختلافات می‌شد  تا جایی که علی‌رغم علاقه‌ای که به ساختن و پرورش نسل فوتسال قم داشتم تصمیم گرفتم از هواداران فهیم فوتسال قم خداحافظی کنم.

کشاورز مطرح کرد: هواداران بدانند باندی که در این تیم تشکیل شده هرگز اجازه فعالیت سالم به فوتسال قم را نمی‌دهد؛ مسئول نتایج و امور فنی تیم من بودم اما ماورایی‌ها در پشت پرده، تصمیمات خودسرانه می‌گرفتند.

سرمربی مستعفی آناصنعت گفت: در همه این سال‌هایی که در فوتسال کشور فعالیت می‌کنم این افتخار را داشتم بازیکنان با کیفیتی به کشور معرفی کنم، معتقد هستم ورزش حرفه‌ای هر از گاهی نیاز به تنفس جدید دارد. همه شاهد بودند با ترکیب جوانان 19 و 20 ساله و بزرگ‌ترهایی مانند هاشم فرج‌زاده و سعید قلندری چه اتفاق بزرگی را در قم رقم زدیم.

وی ادامه داد: اگر در فصل جدید می‌ماندم بار دیگر با همین جوانان برای قهرمانی می‌جنگیدیم اما آن افرادی که توضیح دادم به دنبال این بودند بازیکنانی جذب تیم شوند که از روزهای اوج خود فاصله گرفته و در تفکرات فنی من جای نداشتند. من برای ساختن به تیم‌ها می روم و اگر در این زمینه با من همکاری نشود در هیج تیمی مربی‌گری نمی‌کنم.

وی عنوان کرد: من آدم ضعیفی نیستم هواداران قمی شک نکنند که اگر به خاطر منافع فوتسال قم نبود تا پای جان برابر این دخالت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها ایستادگی می‌کردم و همین کار را هم کردم اما گاهی اوقات مصلحت این است که خداحافظی کنی و بروی.

کشاورز گفت: این تیم در کنار باتجربه‌ها نیاز به نیروی جوان دارد، برخی افراد در این تیم در گفتار ادعاهای بزرگی داشتند اما در عمل بنده از آن‌ها چیزی مشاهده نکردم و همین‌ها جا را برای حضور جوانان تنگ کرده بودند.

سرمربی مستعفی آناصنعت قم اشاره کرد: همه این اتفاقات دست به دست هم داد تا بعد از 9 هفته خدمت به فوتسال قم نامه استعفایم را به مدیریت باشگاه تقدیم کنم، من یک کار نیمه تمام در قم دارم آن هم کسب جام قهرمانی در قم است، به هواداران قمی قول می‌دهم روزی برگردم و کسب این دستاورد را در کنار همدیگر جشن بگیریم.

کشاورز گفت: از هیات فوتبال که در راس آن قدرت‌الله باقری حضور دارد بسیار تشکر می‌کنم، وی در این مدت به من ثابت کرد که شخصیت بزرگی دارد و اگر او را همراهی کنند فوتسال و فوتبال قم روزهای درخشانی را تجربه خواهد کرد.

وی در پایان  عنوان کرد: از مردم عزیز قم، پیشکسوتان، بازیکنانم، اصحاب رسانه و همه کسانی که بنده را در این شهر همراهی کردند کمال  تشکر را دارم و امیدوارم بتوانم روزی محبت آن‌ها را جبران کنم. برای ورزش قم علی‌الخصوص فوتسال آرزوی بهترین‌ها را دارم.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1098085

مهمترین اخبار ایران و جهان: