نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 12:12

فعالیت ویژه 5 پایگاه مراقبت مرزی در ایام نوروز

مسئول کمیته بهداشت ستاد خدمات سفر ایام نوروز دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پایگاه های مراقبت مرزی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های سندرومیک در ایام نوروز به صورت ویژه فعال است تا شاهد طغیان در بیماریهای سندرومیک نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد رضا جویا اظهار کرد: پایگاه های مراقبت مرزی برای جلوگیری از شیوع بیماریهای سندرومیک در ایام نوروز به صورت ویژه فعال است تا شاهد طغیان در بیماریهای سندرومیک نباشیم.

مسئول کمیته بهداشت ستاد خدمات سفر ایام نوروز دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه پایگاه های مراقبت مرزی در  فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، مرز دو غارون شهرستان تایباد، لطف اباد شهرستان درگز ، باجگیران شهرستان قوچان و شهرستان سرخس در ایام نوروز به صورت ویژه فعال است ، خاطر نشان کرد: علاوه براین ۱۶۰ تیم نظارت با حضور کارشناسان بهداشت محیط بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، کنترل کیفی آبشامیدنی، بررسی طغیانها و کلر سنجی نظارت دارند .

وی با بیان اینکه تیم های واکنش سریع نیز در حوزه بهداشتی فعال و آماده باش هستند تا در صورت بروز هر گونه اتفاقی ، وارد عمل شوند، گفت: علاوه براین با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا واکسیناسیون مستمر در مراکز بهداشتی و تجمیعی انجام می شود.

 جویا با اشاره به اینکه در مشهد ۴۵ مرکز و در شهرستانها ۷۸ مرکز خدمات جامع سلامت در ایام نوروز فعال  است، بیان کرد: درمانگاه های مخصوص کووید ۱۹ در شهر مشهد ۱۵ مورد و در شهرستانها ۱۸ مورد در تعطیلات نوروزی فعال است.

مسئول کمیته بهداشت ستاد خدمات سفر ایام نوروز  دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واحدهای درمان هاری نیز در مشهد ۵ مرکز و در هر شهرستان یک مرکز فعال است، گفت: واحدهای درمان سالک نیز در مشهد ۴ مرکز و در شهرستانها ۳۰ مرکز فعال است.

وی با بیان اینکه مراکز آمادگی قبل از ازدواج نیز در مشهد ۵ مورد و در شهرستانها ۱۶ مرکز فعال است، عنوان کرد:واحدهای نمونه گیری تیروئید نوزادان نیز در ایام نوروز در مشهد ۱۹ مرکز و ۲۲ مرکز در شهرستان فعال است.

 جویا بیان کرد: مراکز خدمات دندان پزشکی نیز در شهر مشهد ۴ مرکز و در شهرستان ها ۱۷ مورد فعال است تا در ایام نوروز خللی در روند ارایه ایجاد نشود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088541

مهمترین اخبار ایران و جهان: