نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 01:47

مهدویت به معنای داشتن امید و نگاه به آینده است

بوشهر- نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: مهدویت یعنی داشتن امید و نگاه به آینده است و اصولاً کسانی که انتظار فرج می‌کشند فعال هستند و فعالیت می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری چهارشنبه شب در جشن «مهدویت‌شناسی» در اندیشکده بین‌المللی «طلوع» به مناسبت نیمه شعبان با بیان اینکه کسانی که انتظار فرج حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) را می‌کشند اصولاً امید دارند، گفت: مهدویت یعنی داشتن امید و نگاه به آینده است و اصولاً کسانی که انتظار فرج می‌کشند فعال هستند و فعالیت می‌کنند. لذا انتظار، فعالیت زا است.

وی با تاکید بر این مطلب که جامعه منتظران باید خوب را مطابق با اندیشه آن محبوب الهی معماری و آماده‌سازی معنوی و تقوایی کنند، افزود: انتظار حضرت مهدی (عج) کشیدن برای آن است که برای فضاسازی و جامعه‌سازی فعال شویم و فضای موجود باید تبدیل به تولید و آن فضایی شود که ما منتظرش هستیم و انتظارش را می‌کشیم، لذا خود و جامعه خود را باید برای ظهور حجت خدا آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر انتظار را یک مقوله حیات‌بخش و سازنده و امیدآفرین برشمرد و اظهار کرد: داشتن روحیه انتظار روشنای چشم و بهجت قلب است، پس همانطور که حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) می‌فرمایند، فرهنگ انتظار و دعای فرج در میان امت موجب گشایش و فرج و رشد کمال انسانی می‌شود.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند: هرکس دوست دارد از صحابه امام زمان (عج) باشد سه کار باید انجام دهد: منتظر باشد و در زندگی ورع را سرلوحه کار خودش قرار دهد و دارای اخلاق بسیار زیبا و نیکو باشد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه ورع دارای یک مرتبه والا و یک نیروی بازدارنده در انسان از شعاع گناه است و نمی‌گذارد که انسان به گناه نزدیک شود، عنوان کرد: ورع یک معنایی بالاتر از تقوا است و تقوا یعنی حفظ خود از مخالفت با فرمان خدا است، پس دست می‌یابیم که ورع به معنای این است که انسان‌ها در شعاعی به دور از گناه کردن قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه در دایره رحمت خدا هیچگاه سقوط برای انسان معنا و مفهوم ندارد به آن علت که همیشه میدان برای نجات و کمال باز است، گفت: ورع در زندگی اقتصادی به معنای این است که حق‌الناسی به گردن‌مان نباشد و در زندگی خانوادگی خود یعنی اینکه نه برنجیم و نه برنجانیم و همچنین در مسائل مختلف زندگی خود یعنی اینکه کوشش کنیم آن چیزی را که خدا می‌خواهد انجام بدهیم.

در این مجلس مهدوی سروده شاعر قرآنی سیدمحمد جعفری از روستای سادات میانخِرهِ شهرستان دشتی با نام «کوچه‌ی زُوّار» خوانش شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1082241

مهمترین اخبار ایران و جهان: