نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 13:18

بودجه ۱۴۰۲ شهرداری شهرکرد تقدیم شورا شد

شهرکرد_رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: لایحه بودجه‌ ۸۱۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ شهرداری شهرکرد در صحن علنی شورا تقدیم رئیس شورای اسلامی مرکز استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حیدری صبح سه‌شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: بودجه شهرداری شهرکرد در سال آینده ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تنظیم شده که نسبت به سال‌جاری حدود ۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی با قدردانی از تلاش‌های شهردار و مدیران و کارشناسان مالی، برنامه و بودجه شهرداری شهرکرد در تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ این شهرداری افزود: این بودجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی و بخشنامه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور، پس از بررسی پیشنهادات مناطق و سازمان‌ها و برگزاری جلسات مختلف با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی شهروندان، تهیه و تدوین شده است.

حیدری به محاسبه بودجه سال آینده شهرداری شهرکرد با توجه به تورم موجود و شرایط اقتصادی شهروندان اشاره و تصریح کرد: برخلاف الزام قانونی که شهرداری‌ها موظف به تخصیص ۴۰ درصد از بودجه خود به بخش عمرانی هستند اما ۳۷ درصد بودجه شهرداری مرکز استان در بخش جاری و ۶۳ درصد در بخش عمرانی در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: عدالت‌محوری در تمامی فعالیت‌ها و توزیع عادلانه خدمات شهری، افزایش اختیارات مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری بر اساس سیاست محله‌محوری، افزایش درآمدهای پایدار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی، اولویت‌دهی به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، توجه به جایگاه شهرکرد شهر ملی نمد و رشد و پیشرفت گردشگری از مهم‌ترین راهبردهای اساسی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ به‌شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: بودجه شهرداری شهرکرد در سال‌جاری ۵۳۰ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی تعدادی طرح قابل‌توجه در احکام بودجه (تبصره‌ها) گفت: در صورت اجرای این طرح‌ها و افزایش بودجه آن‌ها از طریق اصلاح و متمم بودجه ۱۴۰۲ سقف این بودجه به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

حیدری تاکید کرد: طرح‌های شاخص احکام یاد شده شامل احداث ساختمان شهرداری منطقه یک، خرید اتوبوس‌های شهری، خرید ماشین‌آلات (آتش‌نشانی، عمرانی، خدمات‌شهری و…)، ساخت ایستگاه آتش‌نشانی اقبال‌لاهوری، تکمیل کمربندی ۱۵ خرداد مشروط به آزادسازی زمین‌های واقع در مسیر در دو بخش حدفاصل میدان بلوار فارابی جنوبی تا جاده شهرکیان و در ادامه از جاده شهرکیان تا جاده خوزستان، اجرای پروژه خط لوله انتقال پساب تصفیه‌خانه بهرام‌آباد تا سطح شهر با همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی استان (به منظور جداسازی آب مورد نیاز فضای سبز از آب آشامیدنی به‌ویژه در مواقع خشکسالی و بحرانی آب آشامیدنی)، ادامه خیابان امام خمینی (ره) از نمایشگاه بین‌المللی به کنار گذر شمالی شهرکرد، آماده‌سازی محله‌های منظریه با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی اختصاصی وزیر محترم راه و شهرسازی از محل فروش و از محل واگذاری املاک دولتی به شهرداری شهرکرد است.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در شهرکرد از سال آینده آغاز می‌شود، تا گره‌های ترافیکی مرکز چهارمحال و بختیاری رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1024685

مهمترین اخبار ایران و جهان: