نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 14:20

۱۰۰ امین برای موقوفات آذربایجان شرقی منصوب شدند

تبریز- معاون امور پشتیبانی و توسعه اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از انتصاب ۱۰۰ امین موقوفات در قالب امنای موقوفات برای احیا و افزایش بهره وری موقوفات استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شفیعی ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص طرح نصب امین، اظهار کرد: طرح نصب امین موقوفات در واقع یکی از طرح‌های مغفول مانده در قوانین سازمان اوقاف بود اما امروز این طرح با تاکید رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح نصب امین موقوفات گامی در راستای مردمی سازی سازمان اوقاف بوده و بر این اساس یک امین، فردی بومی در یک منطقه محسوب می‌شود که وظیفه بررسی وضعیت و مشکلات موقوفات منطقه و جمع آوری به موقع درآمد موقوفات برای اجرای نیت واقفان خیراندیش را دارد.

وی ادامه داد: یک امین موقوفات می‌تواند از طیف‌های مختلف مردمی و قابل اعتماد در منطقه باشد و زیر نظارت این شخص، درآمدهای موقوفات به درستی احصا شده و در راه کمک به نیازمندان و دردمندان جامعه صرف می‌شود.

شفیعی گفت: این طرح مهم با درایت و پیگیری‌های حجت الاسلام والمسلمین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی در استان آذربایجان شرقی نیز اجرا شده و بر این اساس تاکنون تعداد ۱۰۰ نفر امین موقوفات در استان منصوب شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1024885