نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 15:38

جایگاه و تولیدات فرهنگی و هنری در کشور نیازمند توجه بیشتری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایگاه و تولیدات فرهنگی و هنری در کشور نیازمند توجه بیشتری است، با این حال بخش زیادی از زیرساختها در این حوزه طی یکسال اخیر در کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در مراسم گشایش پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد اظهار کرد: جایگاه و تولیدات فرهنگی و هنری در کشور نیازمند توجه بیشتری است، با این حال بخش زیادی از زیرساختها در این حوزه طی یکسال اخیر در کشور ایجاد شده، مجموعه‌های فاخری در حوزه سینما و موسیقی در کشور بوجود آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود اینکه تولید فیلم در کشور بسیار قابل توجه است، گفت: اما عقب ماندگی‌های تاریخی وسیعی در حوزه زیرساختهای سینمایی وجود دارد.

وی گفت: هرچند طی یک سال اخیر ۲۰۰ پرده جدید سینمایی در کشور افتتاح شده است، اما هنوز عدد سالن‌های سینمایی در کشور پایین است و تلاش بر این است که تعداد این سالن‌ها به عدد هزار طی یکسال آینده برسد.

اسماعیی افزود: نیازمند تکمیل و تجهیز ساختارهای فرهنگی و هنری هستیم تا چرخه اقتصادی فرهنگ و هنر بچرخد که خوشبختانه این مهم هم اینک رخ داده است و سالن‌های سینمایی مانند پردیس مهر کوهسنگی مشهد با استانداردهای لازم ساخته شده و نوید بخش توسعه زیرساختهای فرهنگی و هنری در کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گشایش ۹ سالن نمایش پوشیده و سه سالن روزباز، کتابخانه و چندین مرکز تفریحی دیگر در آن مایه مباهات و غرور است.

وی در ادامه گفت: جشنواره فیلم فجر امسال به نقطه عطف و درخشان خود رسید.

اسماعیلی اظهار کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت بخشهای فرهنگی و هنری در حوزه نمایش خانگی، سینما و کتاب است، بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های تحولی دولت در حوزه‌های مزبور عملیاتی شده که موفقیت بزرگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحول جدی در گسترش زیرساختهای فرهنگی و هنری است چرا که باید محصولات فرهنگی و هنری، فرصت و بستری برای عرضه کافی به بازار و علاقه مندان به این بخش داشته باشند.

وی افزود: سیاست وزارتخانه توسعه تبادلات فرهنگی و هنری با کشورهای دیگر است که در این راستا تفاهم نامه‌های مشترک زیادی با کشورهای دیگر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری منعقد شده و موضوع مهم فرهنگ و هنر را در پیمان شانگهای دنبال می‌کنیم که بزودی اجرایی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096285

مهمترین اخبار ایران و جهان: