نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 11:18

۷۶۱ زائر سرای خراسان جنوبی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

بیرجند-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:۷۶۱ زائر سرا و مهمان سرای بقاع خراسان جنوبی آماده پذیرایی از مهمانان نوروز ۱۴۰۲ است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز بخشی پور صبح پنجشنبه با اشاره به اینکه امسال طرح ضیافت الهی و طرح آرامش بهاری به صورت همزمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۹۶ بقعه خراسان جنوبی آماده استقبال از مهمانان نوروزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت؛ ۷۶۱ زائر سرا، مهمانسرا و… در بقاع استان داریم که زائران می‌توانند از آن استفاده کنند.

بخشی پور با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال در ۳۰ بقعه خراسان جنوبی گفت: ایام ماه مبارک رمضان ۳۲ مبلغ در بقاع خراسان جنوبی برنامه فرهنگی خواهند داشت که ۲۰ مبلغ اعزامی از قم و ۱۲ مبلغ بومی خواهند بود.

وی افزود: سه کرسی تلاوت و تفسیر در شهرهای بیرجند، قاین و فردوس در ماه مبارک
رمضان برگزار خواهد شد.

بخشی پور اظهار کرد: در سال جاری ۵۸ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شده است که ارزش آن ۱۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به طرح قرار دوازدهم گفت: در این راستا به نیت سلامتی امام زمان (عج) از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۶ بسته غذایی و ۱۹۰ بسته بهداشتی، ۶۱ کمک هزینه تأمین جهیزیه و ۸۵ دست لباس گرم بین محرومان توزیع شده است.

بخشی پور با اشاره به اینکه ۴۱۵ نفر از کمک‌های دارو و درمان برخوردار شدند، افزود: ۲۶۸ هزار بطری آب معدنی به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان و ۵۱۰ بسته تحصیلی به مبلغ ۱۵۳ میلیون تومان از محل نیات واقفان سال جاری بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شده است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مودت در سال ۱۴۰۱ میزان ۱۷ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در بقاع متبرکه خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ تا به امروز هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین در سال جاری ۲۷۲ مبلغ از خراسان جنوبی، مشهد و قم به مناطق محروم و بقاع متبرکه خراسان جنوبی جهت اجرای برنامه‌های مختلف اعزام شدند.

بخشی پور با بیان اینکه در خراسان جنوبی هفت هزار و ۹۰۰ رقبه فاقد سند در استان داریم، افزود: توانسته‌ایم در حوزه اخذ سند موقوفات در کشور رتبه چهارم را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین بدهکار به مجموعه موقوفات است، افزود: ۱۶۸ مدرسه و ۳۸ اداره خراسان جنوبی وقفی هستند ولی تاکنون حق و حقوق موقوفات را پرداخت نکرده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین بیش از ۳۵۶ هزار مترمربع از اراضی موقوفات در اختیار بهداشت و درمان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096041

مهمترین اخبار ایران و جهان: