نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 09:00

یک قطعه پلیکان تیمار و در خلیج گرگان رهاسازی شد

بندرترکمن- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از تیمار، مداوا و رهاسازی یک قطعه پلیکان در پهنه آبی خلیج گرگان در غرب گلستان خبر داد.

علی بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرنده پلیکان به علت جراحات و صدمات وارده توسط علاقه مندان به حیات وحش به اداره محیط زیست شهرستان ترکمن تحویل و پس از طی دوره درمان و بهبودی کامل رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن افزود: این پرنده با همراهی پرسنل دریابانی و با استفاده از یک فروند قایق در مناطق فراساحلی خلیج گرگان آزاد شد.

وی از شهروندان و علاقه مندان محیط زیست خواست که در صورت مشاهده هر گونه پرنده یا پستاندار وحشی آسیب دیده، مراتب را به محیط زیست اطلاع و یا در صورت امکان گونه مورد نظر را به این اداره تحویل دهند.

گفتنی است؛ پلیکان‌ها پرندگانی در معرض خطر بوده که جثه بزرگی دارند، آنها منقار، شاخی و کیسه زیر گلویی دارند که برای ذخیره ماهی از آن استفاده می‌کنند، فاصله دو بال آنها از هم تا ۳۱۵ سانتیمتر هم می‌شود، دم این پرنده نسبتاً کوتاه است.

بندرترکمن در شمال غرب گلستان واقع بوده و زیستگاه‌های آبی این شهرستان از جمله خلیج گرگان از مامن‌های اصلی پرندگان مهاجر و بومی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035285

مهمترین اخبار ایران و جهان: