نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 19:01

آمریکا مدعی مقابله با اقدامات بی ثبات کننده در خاورمیانه شد!

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که واشنگتن خود را نسبت به تامین امنیت اردن متعهد می داند.

به گزازش خبرگزاری مهر به نقل از وب سایت وزارت دفاع آمریکا، وزیر دفاع آمریکا در سفر به اردن بر تقویت روابط دو جانبه دو کشور در بخش امنیتی تاکید کرد.

بنا به گزارش مندرج در وب سایت پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور روز گذشته در جریان دیدار با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن درباره اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی عادلانه در سوریه و امنیت و ثبات درعراق با پادشاه اردن رایزنی کرد.

وزیر دفاع آمریکا، که کشورش منبع اصلی بی ثباتی در غرب آسیا است، در این دیدار بر اهمیت مقابله با اقدامات بی ثبات کننده در منطقه تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: که وزیر دفاع این کشور با پادشاه اردن در خصوص همکاری های امنیتی منطقه ای و ابتکارات در جهت تقویت روابط امنیتی دوجانبه گفتگو کرد.

آستین همچنین تعهد آمریکا در خصوص امنیت اردن را مورد تاکید قرار داد و از پادشاهی اردن برای همکاری های دو جانبه قدردانی کرد.

دولت آمریکا در حالی خود را مدعی تامین امنیت در خاورمیانه می داند که جنگ های مختلف در غرب آسیا به صورت مستقیم ماحصل مداخلات، زیاده خواهی و نظامی گری واشنگتن در این منطقه است. جنگ سوریه، یمن، عراق و بی ثباتی در دیگر کشورهای منطقه تنها گوشه ای از اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در غرب آسیا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077485

مهمترین اخبار ایران و جهان: