نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 15:59

تندباد همراه با گرد و غبار اردبیل را در نوردید

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تندباد همراه با گرد و غبار با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در روز دوشنبه بیشتر مناطق استان اردبیل را درنوردید.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وزش بادتند همراه با گرد خاک از صبح امروز مناطق اردبیل، نیر، نمین، سرعین و مشگین شهر، گرمی، خلخال را فراگرفته و اوج سرعت وزش باد امروز بوده اما تا صبح فردا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از عصر امروز ضمن کاهش شدت وزش باد از غلظت هوا کمتر خواهد شد، گفت: در حال حاضر سرعت وزش باد در اردبیل ۷۰ کیلومتر بر ساعت، مشگین شهر ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت، نیر ۱۰۱ کیلومتر برساعت، گرمی ۹۷ کیلومتر بر ساعت نمین ۷۹ کیلومتر بر ساعت سرعین ۹۰ کیلومتر بر ساعت، و خلخال ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به وزش باد جنوبی بر دمای هوا در بیشتر مناطق استان اردبیل افزوده خواهد شد اما از فردا گذر سامانه بارشی زودگذر از استان موجب افزایش ابرناکی، کاهش محسوس دمای هوا، وزش باد شرقی و رخداد مه و رگبار و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

محمدی افزود: با توجه به خشکسالی و کمبود بارندگی در استان گرد و غباری که دیده می‌شود، منشأ این گرد و غبار از مراتع و زمین‌های کشاورزی استان است و منشأ بیرونی ندارد.

وی با اشاره به هشدارهای صادره طی روزهای اخیر خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم عملیات عمرانی ساختمانی را متوقف کنند و از ایستادن در فضای باز و زیرسازه‌های آسیب پذیر و درختان خشک اجتناب کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076985

مهمترین اخبار ایران و جهان: