نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 17:37

۸۹۰ واحد مسکن در اردبیل در حال احداث است/بهره‌برداری از سال آینده

اردبیل- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: ساخت ۸۹۰ واحد مسکن در شهرک اندیشه و نیایش اردبیل آغاز شده و به سرعت در حال تکمیل است.

حامد کیخسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بنیاد مسکن کارگزار نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است که ما مسئولیت تأمین زمین را نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بر عهده گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸ شهر استان جزو شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که نمین، بیله سوار، سرعین، نیر، اصلاندوز، هشجین، رضی و … از جمله این شهرهاست.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: اهالی این شهرها با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن می‌توانند تا آخر سال ثبت نام کرده و از تسهیلات ۳۰۰ میلیونی این طرح استفاده کنند.

کیخسروی بیان کرد: ساکنان این شهرها علاوه بر بهره‌مندی از وام ۳۰۰ میلیونی با نرخ سود ۱۸ درصد می‌توانند از وام روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان نیز با نرخ سود ۵ درصد استفاده کنند.

وی گفت: در برخی از شهرها ما متقاضی برای ثبت نام نداریم و تنها در هشت شهر متقاضیان اقدام به ثبت نام کرده و ما نیز موظف به تأمین زمین آنها هستیم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان ۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۸۴ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند که ۴۹۱ نفر واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

کیخسروی اضافه کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر که شامل پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی است، پروژه‌ها فعال است و از بین ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نامی یک هزار و ۴۴۹ نفر واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

وی اظهار کرد: در پارس آباد برای ۵۶۰ نفر متقاضی نهایی تأمین زمین انجام شده و در خلخال نیز برای ۶۷۰ نفر عملیات ساخت مسکن را شاهدیم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در شهرستان گرمی به شکل گروه ساخت پروژه‌ها را به پیش می‌بریم و در شهرک ولیعصر گرمی ساخت مسکن به صورت ویلایی و در خود شهر گرمی برای هر چهار نفر متقاضی یک قطعه زمین واگذار شده است.

کیخسروی بیان کرد: در شهر اردبیل ۸۹۰ واحد ساخت مسکن برعهده بنیاد مسکن می‌باشد که از این تعداد ۶۰۰ واحد در شهرک نیایش و اندیشه فعال است.

وی پیشرفت پروژه‌ها را از مراحل فونداسیون تا پیشرفت ۷۰ درصد یادآور شد و گفت: طبق زمان بندی ما ۲۸ ماهه واحدها را تحویل می‌دهیم که در خلخال، پارس آباد و اردبیل سال آینده بخش عظیمی از مساکن آماده تحویل خواهد شد.

خرید و فروش واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع!

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل خطاب به معامله کنندگان مسکن نهضت ملی اظهار کرد: هرگونه خرید و فروش این واحدها وجهه قانونی ندارد و خارج از ضوابط قانونی است.

کیخسروی افزود: نه تنها به متقاضیان مدارک و مستندات و یا قولنامه‌ای داده نشده بلکه هرگونه خرید و فروش غیرقانونی بوده و نباید دلالان به این حوزه ورود پیدا کنند.

وی ضرورت پرداخت وجه اولیه را از سوی متقاضیان یادآور شد و بیان کرد: اگر واریزی متقاضیان در هر مرحله به موقع باشد ساخت مسکن پیشرفت مطلوب‌تری خواهد داشت و ما گرفتار نوسانات قیمتی نخواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030185

مهمترین اخبار ایران و جهان: