نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 23:48

سهمیه آرد خام روستایی ساماندهی می‌شود

قزوین- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قزوین گفت: به منظور ساماندهی توزیع آرد خام روستایی ا پالایش دقیق در دستور کار قرار گرفته و افرادی که در خانه نان می‌پزند شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نجفی در کارگروه آرد و نان شهرستان قزوین که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: یکی از مواردی که در حوزه آرد و نان با آن روبه‌رو هستیم مسئله آرد خام روستایی است، خانوارهای روستایی برای پخت نان، سهمیه آرد خام دریافت می‌کنند اما اغلب آن‌ها در منزل پخت نان انجام نمی‌دهند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قزوین بیان کرد: به منظور برقراری عدالت راستی آزمایی توسط بخشداران و نمایندگان فرمانداری صورت می‌گیرد، در حال حاضر برخی افراد که ساکن روستا نیستند هم سهمیه آرد خام دریافت می‌کنند که این امر باید ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نظرات کارشناسی یکی از راه حل‌ها این است که سهمیه آرد خام روستاهای نزدیک به یکدیگر تجمیع و در یکی از آن روستاها نانوایی احداث شود، در واقع این سهمیه به آن نانوایی اختصاص داده می‌شود تا اهالی چند روستا نیاز به نان خود را به واسطه آن تأمین کنند.

نجفی یادآور شد: در سایر روستاها نیز با تأیید بخشداران، افرادی که در منزلشان پخت نان دارند سهمیه‌شان باقی می‌ماند، همچنین با توجه به راستی آزمایی صورت گرفته اگر کسی در منزل پخت نان ندارد سهمیه آرد خام آن قطع می‌شود.

وی با اشاره به خرید نان در روستاها بیان کرد: برخی از اهالی روستا نیز به صورت تجمیعی نان خود را از یکی از نانوایی‌های داخل شهر خریداری می‌کنند، در این خصوص نیز نانوا باید کارت کسب و کار دریافت کند و با هماهنگی فرمانداری با توجه به نیاز آن روستا نان بپزد که طی آن سهمیه آرد به نانوای مورد نظر اختصاص پیدا می‌کند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری قزوین اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که نانوا ضرر نکند بنابراین نانوا با مراجعه به فرمانداری و اعلام تعداد نان پخته شده برای روستا، سهمیه دریافت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053341

مهمترین اخبار ایران و جهان: