نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 13:48

بارش برف در ارتفاعات هراز و فیروزکوه/ هموطنان بدون زنجیر چرخ سفر نکنند

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران گفت: هم اکنون بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران باعث کندی عبو. و مرور شده اما هم وطنان به هیچ‌عنوان بدون تجهیزات زمستانه وارد محورهای کوهستانی نشوند.

ایرج کهریزی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم، اظهار کرد: هم‌اکنون تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز نیمه سنگین و روان در جریان است و بار ترافیکی حاصل از بارش برف ساعت اخیر در این محور تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای شرق استان رخ نداده، گفت: عبور وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور فیروزکوه نیمه سنگین و روان گزارش شده اما در ارتفاعات این محور مانند گردنه گدوک شاهد بارش برف و لغزندگی سطح محور هستیم.

کهریزی افزود: به دلیل بارش باران در مناطق غیر کوهستانی و بارش برف در ارتفاعات محورهای هراز و فیروزکوه هم وطنان به هیچ عنوان بدون زنجیر چرخ وارد این محورها نشوند زیرا میبایست در زمان عبور از گردنه‌های برفگیر زنجیر چرخ نصب کنند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران ادامه داد: تردد وسایل نقلیه از محور امام رضا(ع  و بزرگراه حرم به حرم روان و عادی گزارش شده و بارش باران در این محور باعث لغزندگی سطح این محورهاشده است.

وی با بیان اینکه هم وطنان با تجهیزات زمستانه، پوشاک گرم و باک پر از بنزین وارد محورها شوند، تاکید کرد: رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت حقوق شهروندی می‌توانند باعث کاهش آمار تصادفات شود.

کهریزی ابراز کرد: عوامل پلیس راه با آمادگی صددرصدی و به صورت شبانه روزی در سطح محورها حاضر هستند و با هرگونه تخلفات برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد بنابراین رانندگان با صبر و شکیبایی مسیر را طی کرده و طول مسیر را جزئی از مسافرت خود بدانند.
پایان پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1104541

مهمترین اخبار ایران و جهان: