نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 20:36

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث اردوگاه دانش‌آموزی در اسلامشهر/ تصویب ساخت 7 مدرسه

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر، ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث اردوگاه دانش‌آموزی اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر عصر امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور دولت مردمی به شهرستان اسلامشهر مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مجموعه اردوگاه فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان این شهرستان اختصاص داده شد که با تامین زمین موردنیاز عملیات اجرایی ساخت این مجموعه آغاز می‌شود.

وی افزود: در بحث آموزش و پرورش با توجه به جمعیت دانش‌آموزی منطقه و زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف، کاستی‌ها و نیازهایی داریم که در سفر رئیس جمهور و وزیر آموزش وپرورش و در جلساتی که با مدیران استانی و ملی با پیگیری‌ها و حضور دکتر شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس داشتیم، مسائل و مشکلات بیان شد و خوشبختانه نتایج و دستاوردهای مطلوبی به دست آمده است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به دومین سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اسلامشهر بیان کرد: در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش ۵ پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های دولتی و سازمان نوسازی مدارس در کنار کمک‌ها و سهم خیرین در ۳ بخش مرکزی، چهاردانگه و احمدابادمستوفی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و خشت‌گذاری ۳ باب مدرسه دیگر هم انجام شد.

حبیبی تاکید کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ساخت ۷ باب مدرسه مصوب شده که ۵ باب در بخش مرکزی اسلامشهر و ۲ باب مدرسه نیز در بخش چهاردانگه احداث خواهد شد و علاوه بر آن با تهاتر و مبدل سازی برای جایگزینی ۸ مدرسه دارای حکم قضایی قلع و قمعی، اقداماتی انجام و مصوبات و تصمیمات مطلوبی اتخاذ شده است.

وی اعزام دو کاروان از دانش‌آموزان دختر اسلامشهری به اردوهای راهیان نور را یکی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی برشمرد و ادامه داد: توجه به حوزه پرورش و فرهنگ در آموزش و پرورش بسیار مهم و با اهمیت است که در طی سالیان گذشته در این حوزه کمی غفلت شده و برای جبران آن باید با توجه به شرایط روز با برنامه‌ریزی اصولی و تاثیرگذار به صورت کارشناسی و مهندسی شده برنامه‌های متنوع و جذاب طراحی و اجرا شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر اینکه رفع مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف باید همه دستگاه‌ها و نهادها کمک کنند و از هر ظرفیتی برای کمک به این مجموعه استفاده کرد.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1026085

مهمترین اخبار ایران و جهان: