نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 21:23

پس از حادثه متروپل تشکیلات ستادی شهرداری آبادان به‌هم ریخت/ جلوی تراکم‌فروشی‌ها گرفته شد

شهردار آبادان گفت: پس از حادثه متروپل بخشی از تشکیلات ستادی شهرداری دچار مشکل شده بود و تعدادی از نیروهای انسانی در محل کار خود حضور نداشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال و لزوم رسیدگی معمول به شهرها در راستای پذیرایی از میهمانان نوروزی، همچنین بهره‌گیری شهروندان از امکانات رفاهی و تفریحی شهرهای در تعطیلات روزهای آغازین شهرداری‌ها، به عنوان نهادهای خدمات رسان و متولی اعطای خدمات شهری به شهروندان، برنامه‎‌هایی را تدوین و به اجرا می‌گذارند.

شهر آبادان نیز که پس ماه‌ها بلاتکلیفی، با شهردار جدید در سه ماه گذشته فعالیت خود را در حوزه شهری آغاز کرده و تغییری در مدیریت شهری را شاهد بوده است، یکی از شهرهای مقصاد گردشگران در تعطیلات نوروزی است که برای اطلاع از چگونگی فعالیت‌های صورت گرفته، یاسین کاوه‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح این قبیل اقدامات پرداخت.

شهردار آبادان در این نشست، با اشاره به وجود مشکلات عدیده‌ای در حوزه مدیریت و خدمات شهری آبادان با توجه به رخ داد حادثه تأسف بار متروپل در سال جاری، همچنان مشکلات به جای مانده از مدیران قبلی این نهاد هم در حیطه تخلفات هم در حوزه ساختار شهری، اظهار کرد: بدهی شهرداری آبادان برای پرداخت به طلب‌کاران دسته‌بندی شده ولی پیمانکاران و طلبکاران هر روز حساب این شهرداری را مسدود می‌کنند، این شهرداری بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بدهی به تأمین اجتماعی دارد که این نشان از بهم ریختگی نظم مالی و اداری در سال های گذشته در شهرداری آبادان دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از دو هزار میلیارد ریال اجرائیه از سوی طلبکاران برای شهرداری ارسال شده که متأسفانه باعث مسدود شدن تمامی حساب های این شهرداری شده است، گفت: سعی بر این بود که مشکلات را در حوزه‌های مختلف در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در بازه‌های زمانی شش ماهه، یکساله و سه ساله تا پایان دوره فعلی شورای شهر برنامه ریزی کرده و به‌صورت تدریجی رفع کنیم.

شهردار آبادان با اذعان بر این موضوع که در حال حاضر ماهیانه حدود ۴۵۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری به جز هزینه‌های عمرانی نیاز است، تصریح کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم که نگاه متفاوتی به آبادان وجود دارد، ردیف اعتباری مناسبی برای اجرای طرح‌های عمرانی در این شهر تعریف شود.

وی به اتفاقات ایجاد شده پس از حادثه متروپل برای شهرداری آبادان اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی، بخشی از تشکیلات ستادی شهرداری دچار مشکل شده بود و تعدادی از نیروهای انسانی در محل کار خود حضور نداشتند، در بدو ورودم به شهرداری ساماندهی این نیروها را در دستور کار قرار دادیم تا به لحاظ نیروی انسانی به نظم اداری دست یابیم، درحوزه خدمات شهری نیز مشکلات عدیده‌ای وجود داشت که موجب نارضایتی شهروندان شده بود که می‌توان به انباشت زباله و نخاله اشاره کرد، در راستای پاکسازی معابر در چهار ماه گذشته بیش از دو هزار سرویس نخاله جمع‌آوری شد.

وی به کمبود نیرو در برخی حوزه‌های خدمات شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ پاکبان در حال خدمات‌رسانی هستند، در حالی که برای خدمات دهی مناسب، به ۴۰۰ پاکبان نیاز است. در حیطه جمع‌آوری زباله نیز به ۲۰۰ نیرو نیاز است، که در این بخش تنها ۷۰ نیرو در حال فعالیت هستند.

کاوه‌پور ادامه داد: ۸۰۰ باکس زباله توسط شهردای آبادان خریداری و ۸۰۰ باکس نیز توسط بنیاد مستضعفان اهداء شد و در نقاط مختلف شهر جانمایی شده است.

شهردار آبادان افزود: زیرسازی و روکش آسفالت بیش از ۷۰ معبر در چهار ماه گذشته در آبادان اجرا شده، و شهر به یک کارگاه عمرانی تبدیل ده است، همچنین با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(س) نیز در مناطقی از جمله ذوالفقاری، کوی فرهنگیان، فیه، سلیچ و امیرآباد درحال انجام است و در سال آینده سعی داریم معابر بیشتری در سطح شهر ساماندهی شوند.

کاوه‌پور اضافه کرد: طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(س) داشتیم، بالغ بر ۶۰۰ تن قیر از سوی شهرداری برای اجرای پروژه عمرانی در معابر منطقه سلیچ به قرارگاه داده شد، همچنین ۵۰۰ تن قیر نیز طی تفاهم نامه‌ای برای اجرای روکش آسفالت در ۴۰ متری ذوالفقاری از سوی شهرداری به اداره بنادر و دریانوردی آبادان داده شد و این پروژه به صورت مشارکتی اجرایی گردید.

شهردار آبادان با اشاره به برخی شایعات در خصوص عدم کیفیت در پروژه‌های عمرانی آبادان، گفت: این پروژه‌ها با وجود ردیف ملی که دارند پس از پایان مراحل اجرایی آزمایش و تست می‌شوند که در صورت وجود مشکل، صورت وضعیت به پیمانکار ارائه نخواهد شد و شهرداری بر اجرای پروژه با کیفیت مطلوب تاکید دارد.

وی افزود: عملیات اجرای آسفالت سرد جهت اصلاح وضعیت موجود و ساماندهی مسیرهای سطح مناطق سه گانه توسط معاونت فنی و عمرانی آغاز و به سرعت در حال انجام است، در حوزه عمرانی لکه‌گیری با آسفالت سرد انجام شد و همچنان نیز ادامه دارد، در مسیر ورودی و خروجی شهر روکش آسفالت انجام شده است.

 شهردار آبادان با اشاره به اجرای کفپوش در برخی مناطق این شهر، گفت: نصب کفپوش در کوی ذوالفقاری و کوی دریا توسط شهرداری در حال اجرا است و قطعاً سال آینده نصب کفپوش در دیگر مناطق نیز اجرایی خواهد شد، منطقه سلیچ نیز پس از تکمیل طرح فاضلاب به صورت کامل آسفالت می‌شود، ضمن اینکه پیاده رو سازی و جدول گذاری در منطقه ذوالفقاری و کوی دریا نیز در حال انجام است.

کاوه‌پور خواستار عمل به مسئولیت‌ اجتماعی از سوی ارگان‌ها و سازمان‌هایی چون پالایشگاه، پتروشمی و ایرانول در آبادان شد و گفت: تا زمانی که سازمان‌ها و شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی خود در آبادان عمل نکنند شرایط همین‌گونه خواهد بود و شهروندان آبادان باید در این راستا مطالبه‌گر باشند.

شهردار آبادان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ١٤٠٢ به شورای اسلامی شهر گفت: در این لایحه ١٠ هزار میلیارد ریال بودجه برای شهرداری آبادان تعریف و پیش بینی شده است. با توجه به اینکه قانون درآمدهای پایدار مصوب شده و الزام است شهرداری‌ها بر مبنای این قانون عمل کنند سرفصل ها را بر مبنای دستور العمل های قانون درآمدهای پایدار تدوین و تنظیم کردیم.

وی در خصوص اقدامات شهرداری آبادان برای حل مشکلات ترافیکی ناشی از فقدان پارکینگ در مرکز شهر و وجود دستفروشان متجهار در شریان‌های اصلی شهر آبادان گفت: دیگر نهادهایی همچون نیروی انتظامی و پلیس راهور در ساماندهی این معضل باید در کنار ما باشند. چرا که برچیدن این مهم، به‌صورت تک بعدی، حل نخواهد شد.

کاوه‌پور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص تراکم‌فروشی بدون ضابطه در شهرداری آبادان در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در این خصوص پایش‌های فراوانی صورت گرفته و برخی پرونده‌ها نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است، اما در حال حاضر بالغ بر ۲۵ کیوسک و قطعه زمین برای احداث واحد تجاری به اشخاص واگذار شده است که شهرداری آبادان بالغ بر ۱۰۰ قطعه از آن را مورد ارزیابی قرار داده و تخلف‌های فراوانی نیز در این بین کشف شده است، اما با تصویب شورای شهر آبادان، تا اطلاع ثانوی، مجوز واگذاری دیگر صادر نخواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091341

مهمترین اخبار ایران و جهان: