نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 14:34

پیش بینی بازدید ۲.۵ میلیون نفری از یادمان های دفاع مقدس غرب کشور

کرمانشاه- رئیس سازمان اردویی و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه از پیش بینی بازدید ۲.۵ میلیون نفری از یادمان های دفاع مقدس غرب کشور تا پایان فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس عزیزی ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد راهیان نور استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی غرب کشور نیز رونق گرفته و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس استان از ابتدای سال جاری بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور تأثیرات فرهنگی بسزایی دارند، افزود: در تلاش هستیم تعداد بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی غرب کشور را به بیش از ۲ تا ۲.۵ میلیون نفر تا انتهای فروردین ماه سال آینده افزایش دهیم.

رئیس سازمان اردویی و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: ۱۸۹ هزار نفر از ابتدای سال جاری در اماکن اقامتی اسکان یافته‌اند و برای تداوم این امر در طول سال نیاز داریم ظرفیت را به ۳۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.

عزیزی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت عملیات بازی دراز در سال آینده، بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

وی با اشاره به آغاز اردوهای راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی، گفت: در سال جاری ۳۲ هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند که در حال انجام است و پنج هزار نفر از آنان شامل سه هزار دانشجو تا پایان سال به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان اردویی و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه هم میزبانی اردوهای راهیان نور غرب کشور را برعهده دارد و هم اعزام‌هایی را به مناطق عملیاتی جنوب را انجام می‌دهد.

عزیزی اضافه کرد: ۲ اردوگاه راهیان نور استان کرمانشاه در در خوزستان ۳۰ هزار نفر را سال گذشته اسکان داده است و هم اکنون نیز ثبت اردوهای راهیان نور دانشجویی با استقبال مواجه شده به نحوی که با توجه به ظرفیت ۲ هزار نفری تاکنون حدود سه هزار نفر نام نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم زائران راهیان نور در استان را برای بازدید از آثار تاریخی استان کرمانشاه ترغیب کنیم.

رئیس سازمان اردویی و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره به فعالیت مراکز اقامتی این حوزه در ایام اربعین، گفت: بیش از ۱۰۵ هزار نفر را در ایام اربعین اسکان و پذیرایی از آنها را صورت داده‌ایم.

وی با اشاره به نیاز به انجام برخی اقدامات برای رونق هرچه بیشتر مناطق عملیاتی غرب، افزود: فضاسازی شهر متناسب با ایام راهیان نور، هماهنگی با هلال احمر و اورژانس و مراکز درمانی، تأمین اینترنت در یادمان‌ها، تولیدات فرهنگی برای زائران، فضاسازی یادمان شهید شیرودی و پادگان ابوذر از جمله اقدامات مورد نیاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037985

مهمترین اخبار ایران و جهان: