نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 13:17

سواحل استان بوشهر متلاطم می‌شود/ تداوم فعالیت سامانه بارشی

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل هفته، با وزش بادهای شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که فعالیت سامانه بارشی حاکم بر استان بوشهر تا روز جمعه ادامه دارد که از اواخر روز پنجشنبه، به‌تدریج در بخش‌های جنوبی‌تر استان فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این مدت در برخی از ساعات، وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق، غالباً در مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر، دور از انتظار نیست.

وی گفت: با کاهش فعالیت این سامانه از روز جمعه، به‌تدریج از میزان ابر در آسمان نیز کاسته خواهد شد و از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل هفته، با وزش بادهای شدید شمال غربی، سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری، گاهی وزش باد و در برخی نقاط غالباً مناطق شمالی و مرکزی استان بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

وی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از فردا صبح به‌تدریج ۱۶ تا ۴۲ و به‌طور لحظه‌ای بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، روی دریا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی پور ادامه داد: جهش وزش باد در بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج فارس غالباً جنوب شرقی طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل شمالی و مرکزی استان در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037785

مهمترین اخبار ایران و جهان: