نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 11:29

خط کشی بیش از 5 هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی ایلام

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: در سال جاری عملیات خط کشی پنج هزار و ۱۰۱ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان اجرا شده است.

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری گفت: ۲۰۲ کیلومتر انواع روکش آسفالت، ۷ هزار و ۴۶۲ تن لکه گیری، ۲۲۰کیلومتر درزگیری از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی افزود: نگهداری ۱۷۴ چراغ چشمک زن و ۹ برج نوری، ۶۶ کیلومتر شیب شیروانی و آزاد سازی حریم ۷۰۴ هزار متر مربع  از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به این که  از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی خط کشی راه است گفت: در سال جاری  عملیات خط کشی پنج هزار و ۱۰۱ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان  اجرا شده است.

چشمه خاور گفت: خط کشی راه ها به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند که در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071385

مهمترین اخبار ایران و جهان: