نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 20:35

موفقیت‌های علمی سرمایه‌های افزایش امید در جامعه هستند

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن بر روی ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است، گفت: موفقیت‌های علمی سرمایه‌های افزایش امید در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: موفقیت‌های علمی، اختراعات، اکتشافات و خلاقیت‌های شما سرمایه‌های امید مردم هستند، مردم اکنون به‌شدّت به این اکسیر معجزه‌آسای امید نیازمند هستند.

وی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن بر روی ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است، علتش این است که دشمنان اسلام شیطان هستند، خدای متعال راجع به شیطان فرمود شیطان وعده فقر می‌دهد و امر به فحشاء می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند یأس از جنود ابلیس است، یعنی ما باید خیلی برای امید احترام قائل باشیم، فتنه‌ها و آشوب‌ها یکی از مهم‌ترین پشت صحنه‌های ناامیدی در جامعه است، آن‌هایی که وارد این حوزه‌ها می‌شوند می‌خواهند اگر مختصر امیدی در جامعه وجود دارد آن را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: کار شما به معنای واقعی امیدآفرینی است و باید هر چه می‌توانید در این راستا تلاش کنید.

وی عنوان کرد: اگر مردم ببینند همه چیزشان پیشرفته و متمدنانه است، به همان اندازه احساس کرامت می‌کنند، اگر احساس عقب‌ماندگی کنیم کرامتمان پا نمی‌گیرد، استقلال و اقتدار باید باشد تا کرامت محفوظ بماند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: ائمه اطهار (ع) فرموده‌اند علم سلطنت و سیطره است، آدم نادان ضعیف است، شما جامعه را قدرتمند می‌کنید، بیشترین مخاطب آیه ۳۳ سوره الرحمن فعالان حوزه‌های علمی هستند، خداوند در این سوره می‌فرماید ای گروه جن و انس، اگر می‌خواهید به اعماق آسمان‌ها و زمین نفوذ کنید، این فقط با علم و دانش امکان‌پذیر است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند می‌فرماید کسانی را که در راه ما مجاهدت می‌کنند به راه خود هدایتشان می‌کنیم، تصور ما از بیرون نسبت به شما همین است و فکر می‌کنیم شما دائم در تلاش هستید تا بن‌بست‌ها را کنار بزنید و ضعف‌ها را برطرف کنید تا باب بسته‌ای در حوزه‌های فعالیتی شما گشوده شود.

وی تصریح کرد: سه رکن اساسی دانشگاه‌، صنعت و کشاورزی فرصت‌های ویژه استان قزوین محسوب می‌شوند و بایستی از این سه رکن برای توسعه استان کشور نهایت بهره را ببریم و شما عزیزان در پارک علم و فناوری برای افزایش بهره‌وری در این سه عرصه، نقش مهم و مؤثری می‌توانید ایفا کنید.

در ابتدای این دیدار دکتر جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1051285

مهمترین اخبار ایران و جهان: